مایکروسافت

هشدار جدی مایکروسافت درباره آسیب پذیری ویندوز 7 و XP

مایکروسافت به کاربران ویندوز 7 و XP هشدار داده برای جلوگیری از حملات گسترده جدید باج افزارها، در سریعترین زمان ممکن سیستم عامل خودشان را آپدیت کنند. این شرکت به تازگی در سرویس‌های Remote Desktop که بر روی ویندوز XP، ویندوز 7 و نسخه‌های سرور مانند ویندوز سرور 2008 وجود دارند، یک آسیب پذیری بزرگ را کشف کرده است. با اینکه ویندوز XP و ویندوز سرور 2003 دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شوند اما این شرکت در یک اقدام عجیب یک آپدیت جدید را برای رفع مشکل این دو نسخه از ویندوز منتشر کرده است. کاربران ویندوز بایستی این فایل آپدیت را به صورت دستی و از این آدرس دانلود کنند.

طبق گفته مدیر امنیتی مایکروسافت، این آسیب پذیری نیازی به دخالت و اقدامی از طرف کاربر ندارد و هکر می‌تواند به راحتی از طریق آن به سیستم شخص نفوذ کند. به عبارت دیگر این آسیب پذیری ویندوز همواره قابل نفوذ است و هر باج افزاری در آینده در صورتی که بتواند این حفره را شناسایی کند می‌تواند از آن برای نفوذ به سیستم کاربر استفاده کند.

البته مایکروسافت گفته فعلا هیچ حمله‌ای از طریق این آسیب پذیری ویندوز گزارش نشده اما حالا که بحث آن مطرح شده مطمئنا هکرها به زودی آن را پیدا خواهند کرد و باج افزاری را برای آن خواهند ساخت. در کل با اینکه ویندوز 10 از ویندوز 7 خیلی محبوب تر است اما همچنان میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا از ویندوز 7 استفاده می‌کنند و این مسئله می‌تواند برای بسیاری از کاربران دنیا در آینده دردسر ساز شود.

دومین تابو شکنی مایکروسافت

مایکروسافت با این اقدام خود برای دومین بار یک آپدیت را برای ویندوزهای قدیمی خود که از پشتیبانی این شرکت خارج شده بودند ارسال کرد. اولین بار به زمانی برمی‌گردد که میلیون‌ها کاربر ویندوزی در سراسر دنیا هدف حمله باج افزار WannaCry قرار گرفتند. حال مایکروسافت با این اقدام پیشگیرانه می‌خواهد از ظهور یک باج افزار جدید و بزرگ جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا