تکنولوژی

پایان کار جی‌میل روی XP و ویستا

اگر مرورگر کروم خود را مدت‌ها است که به‌روزرسانی نکرده‌اید، در بالای صفحه جی‌میل خود اطلاعیه شرکت گوگل را باید دیده باشید. این بنر به‌روزرسانی مرورگر کروم از نسخه 53 به نسخه 55 است و بعد از اینکه مرورگر خود را به روز رسانی کردید، این بنر حذف می‌شود مگر اینکه هنوز از ویندوز XP یا ویستا استفاده می‌کنید.

گوگل اعلام کرده است که دیگر برای دو سیستم‌عامل قدیمی XP و Vista نسخه به‌روزرسانی مرورگر کروم عرضه نخواهد کرد و نسخه 49، اخرین نسخه‌ای خواهد بود که به روی این دو پلت‌فرم قابل استفاده است و دلیلش هم روشن است: مایکروسافت مدت‌ها است که از این دو نسخه قدیمی ویندوز پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل این سیستم‌عامل‌ها در معرض خطرهای امنیتی زیادی قرار دارند.

اما اگر کروم خود را به روز رسانی نکنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ گوگل اعلام کرده که در صورت به‌روز نبودن مرورگر کروم، از دسامبر امسال با ورود به صفحه جی‌میل کاربر به نسخه HTML این وبسایت هدایت خواهد شد که تا حد زیادی در معرض ریسک‌های امنیتی قرار می‌گیرد. گوگل به تمام کاربران پیشنهاد داده است که در اولین فرصت مرورگر کروم خود و همچنین نسخه ویندوز خود را به‌روزرسانی کنند. زیرا تا پایان امسال دیگر نمی‌توانند جی‌میل را با کروم در ویندوز اکس‌پی یا ویستا باز کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا