تکنولوژی

بزرگترین بانک نیوزلند هنوزاز ویندوز XP استفاده می‌کند

 ایکس‌پی امسال تولد 15 سالگی خود را جشن می‌گیرد اما این اصلا به آن معنا نیست که تمامی کاربران و سازمان‌هایی که از این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت استفاده می‌کنند آماده مهاجرت از آن هستند.

یکی از کاربران این سیستم‌عامل قدیمی، ANZ، بزرگ‌ترین بانک نیوزیلند است که رایانه‌های آن همچنان از ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند. این در حالی است که مایکروسافت پشتیبانی از این سیستم‌عامل را در آوریل سال 2014 متوقف کرده است.

از سوی دیگر، سخنگوی این بانک مدعی است تمامی رایانه‌های مجهز به ویندوز ایکس‌پی در این بانک، کاملا امن هستند اما هیچ توضیح بیشتری در خصوص برنامه احتمالی این بانک برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل ایکس‌پی ارائه نکرده است و حتی مشخص نیست که آیا این بانک به‌روزرسانی‌های امنیتی ویژه‌ای را از مایکروسافت دریافت می‌کند یا همانند دیگر کاربران معمولی، رایانه‌هایی بی‌دفاع را مورد استفاده قرار می‌دهد.

علی‌رغم به پایان رسیدن پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ایکس‌پی، این سیستم‌عامل همچنان در میان برخی از کاربران، محبوبیت بالایی دارد به نوعی که 10 درصد از رایانه‌های رومیزی در سراسر جهان همچنان از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

چندین و چند سازمان دیگر در جهان نیز همچنان از ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنند که در میان آن‌ها می‌توان به نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا اشاره کرد که نسخه سفارشی شده از این سیستم‌عامل را روی زیردریایی‌های خود نصب کرده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا