تکنولوژی

آیا واقعا رئیس جمهور روسیه از ویندوز XP استفاده می‌کند؟

اخیرا تصویری از محل کار ولادمیر پوتین در فضای وب منتشر شده که نشان می‌دهد رئیس جمهور روسیه جزو معدود افرادی است که همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کنند؛ اما اخیرا یکی از کارشناسان حوزه امنیت و اطلاعات بریتانیا، این مساله را تکذیب کرده است.

این تصویر که در بالا مشاهده می‌کنید، برای اولین بار در وب‌سایت Open Media منتشر شد و رئیس جمهور روسیه را نشان می‌دهد که ویندوز XP روی سیستمی‌که روز میز وی قرار دارد، نصب شده است. این نسخه از ویندوز در سال 2001 عرضه شد و جزو یکی از اولین‌ها و البته محبوب‌ترین‌های زمان خود به حساب می‌آید.

طبق آنچه این وب‌سایت اعلام کرده، ولادمیر پوتین از ویندوز XP برای کار با سیستم محل کار خود استفاده می‌کند. جالب اینجاست که طولی نکشید که تصویر دوم، مطابق آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید، از ملاقات میان الویرا ناببیولینا، رئیس بانک  مرکزی روسیه با پوتین در محل کار وی منتشر شد که بازهم نمایی از ویندوز XP در سیستم پیش روی پوتین مشخص است.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که چرا با وجود اینکه این نسخه از ویندوز از ضریب امنیتی بسیار پایینی برخوردار است، پوتین همچنان اصرار به استفاده از آن دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که ماجرا هرگز آن چیزی نیست که در ظاهر می‌بینید.

آیا واقعا رئیس جمهور روسیه از ویندوز XP استفاده می‌کند؟

اخیرا فیلپ اینگران، سرهنگ سابق اطلاعات ارتش بریتانیا که اکنون به عنوان روزنامه‌نگار حوزه امنیت و اطلاعات قلم می‌زند، در مصاحبه‌ای با نشریه معتبر فوربس اعلام کرد که این تصاویر، از جهات مختلف بسیار جالب و حائز اهمیت هستند. وی ادامه داد که رئیس جمهور پوتین و دولت روسیه هرگز تصویری را که نشان‌دهنده ضعفی از رئیس جمهورشان باشد، منتشر نمی‌کنند.

اینگرام معتقد است که دولت روسیه در این زمینه از تاکتیکی به نام Maskirvka استفاده کرده است که در واقع، مبنای آن فریب و کلَک است و هدف روسیه از انتشار این تصویر با یک ویندوز «از رده خارج»، دریافت فیبدک و واکنش غربی‌ها نسبت به این موضوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا