گوگل

درآمد و سود گوگل از سخت‌افزار چقدر است؟

بیشتر کمپانی‌های تکنولوژی امروز تمرکز خود را روی سخت‌افزار گذاشته‌اند و توسعیه نرم‌افزار اولیت دوم آنهاست. اما آلفابت (شرکت مادر گوگل) برای گوگل تصمیم متفاوتی گرفته است. گوگل با اینکه بیشترین تمرکز را روی نرم‌افزارهایی مثل جستوجوگر و یوتیوب دارد، در ضمینه سخت‌افزار هم موفق عمل کرده است. گزارشی هم که CNBC منتشر کرده این موضوع را تایید می‌کند.

گوگل امسال از فروش سخت‌افزار حدود 8.8 میلیارد دلار درآمد داشته است. این عدد 6 درصد کل درآمد این شرکت در سال 2018 است. از سال 2016 که گوگل پیکسل معرفی شد تا کنون این موبایل بالاترین سهم از سخت‌افزار گوگل را در اختیار داشته است. اما کارشناسان معتقد هستند این روند سال آینده تغییر می‌کند و تجهیزات خانه‌ گوگل فروش بیشتری از گوگل پیکسل خواهند داشت.

سود و درآمد گوگل

سخت افزار گوگل که شامل برند پیکسل (موبایل، تبلت و لپ‌تاپ)، Nest (تجهیزات خانه هوشمند) و تجهیزات خانه گوگل (اسپیکر و صفحه‌نمایش هوشمند) می‌شود در سال 2018 نزدیک به 3 میلیارد دلار برای گوگل سود داشته‌اند، این یعنی 4 درصد کل سود گوگل. مبلغ دقیق این سود 2.982 میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته 55 درصد رشد را نشان می‌دهد. البته پیشبینی‌ها نشان می‌دهد این سود روبه کاهش است. اگر به سال قبل نگاه کنید گوگل رشدی 113 درصدی داشته است. بر همین اساس پیشبینی می‌شود رشد گوگل در سال 2021 نسبت به سال قبل فقط 16 درصد باشد.

از آنجایی که فروش سخت‌افزار امکان فروش تبلیغ را برای گوگل فراهم می‌کند، این بخش به یک وزنه مهم در گوگل تبدیل شده است. تحلیلگران Morgan Stanley هم معتقد هستند گوگل باید محصولی مانند گوگل هوم مینی را به کاربران رایگان بدهد تا بتواند بعدا از فروش تبلیغات روی آنها سود کند.

درآمد و سود گوگل

منبع
phonearena

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا