بازیگوگل

بازی‌های سبک مورس کد گوگل عرضه می‌شوند

گوگل در حال ارائه سرویسی است که از طریق آن، 5 بازی برای کنترل از طریق کدهای مورس قابل دسترس خواهد شد. بازی‌هایی که از طریق کدهای مورس قابل کنترل هستند، ماه اردی بهشت امسال در Gboard معرفی شده‌اند و برای استفاده کاربرانی ارائه شده‌اند که محدودیت‌های حرکتی داشته و نمی‌توانند مانند دیگران از دیگر روش‌های کنترلی برای انجام  بازی‌ها استفاده کنند. این بازی‌ها همچنین برای افرادی که علاقه مند به یادگیری کد مورس هستند نیز کاربرد دارد.

بازی‌های به خصوص این سیستم، طی دوره دو روزه توسط 5 تیم طراحان و برنامه نویس‌های صنعت گیمینگ تولید شده که در هر تیم، کودکی با محدودیت حرکتی نیز حضور داشت. تمام کودکان مشارکت کننده به عنوان مدیر خلاقیت در تولید این بازی‌ها نقش داشتند و دیدگاه منحصر به فرد و سلیقه هر کدام، شالوده اصلی بازی را شکل می‌دهد.

به عنوان مثال، بازی «Alphabet’s Got Talent» بر اساس مسابقه استعداد یابی تولید شده که مورد علاقه دختری  به نام اولیویاست و بازی دیگر بر اساس علاقه دختر دیگری به نام هانا به موسیقی طراحی و تولید شده است.

مورس کد، متد آسانی برای برقراری ارتباط است که نیاز به تمرین و یادگیری دارد. این شیوه که شامل نقطه ‌و خط ‌ (دش) است، به خوبی توانسته در عصر کنونی تکنولوژی، رادیو، تلفن و اینترنت اصالت خود را حفط کند و هنوز توسط بسیاری همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند نیروی دریایی آمریکا و محافظان ساحلی در این کشور. یکی از دلایلی که مورس کد توانسته تا به امروز دوام بیاورد ، سادگی و در عین حال کارایی این ابزار برای بسیاری از مردم است، به خصوص برای افرادی که در برقراری ارتباط با دیگران به شیوه‌های معمول مشکل دارند.

گوگل،کد هر کدام از بازی‌ها را داخل وبسایت Experiments with Google قرار داده، جایی دیگر برنامه‌های و مطالب مرتبط با مورس کد قرار گرفته است. گوگل امیدوار است این سیستم خلاقانه و نوین، برای دیگر برنامه نویسان و طراحان انگیزه و ایده‌ای باشد تا برای تمام اقشار کاربران تولید محتوا انجام دهند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا