تکنولوژیموبایل

حذف ناچ در گوشی بعدی هو‌آوی

بریدگی روی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند روز دنیا که مخصوص قرار گیری دوربین و لنزهای عکاسی دستگاه است (Notch)، اولین بار توسط گوشی PH-1 معرفی شد و با آیفون 10 توسط اپل معروف شد. اما بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده آسیایی گوشی‌های هوشمند تصمیم دارند که این شکاف را حذف کرده و با جایگاه به خصوص دیگر که کمتر در معرض دید قرار دارد، جایگزین کنند.

سامسونگ، چنین قابلیتی را چند هفته پیش در کنفرانس برنامه نویسان خود تحت عنوان «Infinity O» معرفی کرد و پیش‌بینی می‌شد گلکسی اس10 اولین گوشی هوشمند اندرویدی باشد که به این قابلیت مجهز خواهد بود. حالا گزارش‌هایی منتشر شده که احتمال می‌رود شرکت هوآوی، عنوان شرکت سازنده اولین گوشی مجهز به این قابلیت را از آن خود کند.

بر اساس گزارش The Verge، هوآوی قرار است گوشی Nova 4 را در تاریخ سوم دسامبر معرفی کند، گوشی هوشمندی که صفحه نمایشی یک دست و کامل دارد. گوشی مذکور، چندی پیش توسط خواننده معروف چینی-Jackson Lee- به صورت پخش ویدیوی زنده نمایش داده شد. همانطور که در عکس‌‌های منتشر شده دیده می‌شود، در قسمت بالای صفحه نمایش این گوشی، هیچ فرورفتگی و شکافی وجود ندارد و تنها یک سوراخ در گوشه بالایی سمت چپ دستگاه دیده می‌شود که دوربین سلفی آنجا قرار دارد.

چنین قابلیتی، نسبت صفحه به بدنه گوشی –Screen to body Ratio- را بالاتر می‌برد اما اگر دقت کنید، قسمت حاشیه پایینی گوشی افزایش پیدا کرده است. دلیل اینکه شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی نمی‌توانند این حاشیه پایینی را کمتر کنند این است که داخل آن، کابل‌های صفحه نمایش تعبیه شده‌اند.

تا به امروز، اپل تنها شرکتی است که توانسته کمترین میزان حاشیه برای صفحه نمایش گوشی را طراحی کند. گوشی‌های مدل آیفون 10، XS و XS Max از تکنولوژی جدیدی بهره برده‌اند که با کمک آن قسمتی از صفحه نمایش‌های آنها به داخل دستگاه جمع شده و به همین دلیل حاشیه پایینی کمتری دارند. اما از معایب این تکنولوژی، قیمت‌های فوق گران استفاده از آنهاست که در مدل‌های جدید اپل به خوبی شاهد آن هستیم.

این قابلیت که به عنوان صفحه نمایش منعطف یاد می‌شود، در مدل آیفون XR وجود ندارد و به همین دلیل است که حاشیه‌های این آیفون به نسبت دیگر مدل‌ها، ضخیم‌تر است.

تا سوم دسامبر، دو روزی مانده و تا به امروز، اطلاعات زیادی درباره گوشی جدید هوآوی منتشر نشده اما بر اساس روند کاری شرکت هوآوی، به احتمال زیاد در کشور آمریکا عرضه نخواهد شد زیرا دولت چین، فروش گوشی‌های هوآوی به اپراتورهای آمریکایی را ممنوع کرده است.

هوآوی بعد از سامسونگ، بزرگ‌ترین شرکت سازنده گوشی‌های همراه است و حتی پیش‌بینی می‌شود که به زودی یکه تازی سامسونگ را به چالش خواهد کشید. هوآوی اولین شرکتی بود که با گوشی P20 Pro، سه دوربین داخل یک گوشی معرفی کرد و حتی با گوشی Mate 20 Pro‌، در تکنولوژی سنسورهای اثر انگشت داخل صفحه نمایش از سامسونگ جلو افتاد. این شرکت همچنین قصد دارد قبل از هر شرکت دیگری، اولین گوشی تاشوی دنیا را در سال 2019 معرفی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا