تکنولوژی

گوگل کمپانی‌های اروپایی را به پرداخت تعرفه مجبور می‌کند

جولای امسال کمیسیون اروپا به شرکت گوگل دستور داد که اپلیکیشن‌های پلی استور، کروم و دیگر اپلیکیشن‌ها را به‌صورت پیش‌فرض درون سیستم عامل اندروید قرار ندهد. علاوه بر این گوگل به دلیل بر هم ضدن قرانین ضد ترویجی به پرداخت بیش از 5 میلیارد دلار جریمه محکوم شد. حلا در پی این اتفاقات، شرکت گوگل امروز از یک سری تغییرات خبر داد.

برای اولین بار در تاریخ، گوگل دیگر با تولیدکنندگان قراردادی برای نصب اجباری اپلیکیشن‌های گوگل در دیوایس‌هایشان عقد نخواهد کرد. با این حال شرکت‌های عضو اتحادیه اروپا که مایلند از این سیاست جدید پیروی کنند بایستی یک سری تعرفه‌های از پیش تعیین شده را به شرکت گوگل پرداخت کنند. این شرکت‌ها برای استفاده از پلی استور، کروم و نوار جستجوی گوگل در دیوایس‌هایشان، بایستی تعرفه‌های به‌خصوصی را پرداخت کنند.

در بخش سیستم عامل اندروید البته گوگل اعلام کرده که اندروید همچنان برای همه به‌صورت رایگان در دسترس خواهد بود. این یعنی شرکت‌ها همچنان می‌توانند نسخه دلخواه اندروید را به‌صورت رایگان روی دیوایسشان استفاده کنند. در حال حاضر معلوم نیست اسمارت‌فون‌هایی هم که در اروپا به فروش می‌رسند بایستی شامل تعرفه شوند یا این قانون فقط شامل کمپانی‌هایی می‌شود که در اروپا قرار دارند. به هر حال اضافه شدن این تعرف موجب افزایش ناخواسته قیمت دیوایس‌های اندرویدی خواهد شد و از طرفی هم هنوز هزینه تعرفه‌ها مشخص نشده است. در کل شرکت گوگل به این رای کمیسیون اروپا اعتراض کرده و ممکن است این تصمیم موقتی باشد و همه چیز دوباره به حالت عادی برگردد. این قوانین قرار است از روز دوشنبه 7 آبان اجرایی شوند.

منبع: فون آرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا