گوگل

پایان گوگل پلاس

شرکت گوگل روز دوشنبه این هفته اعلام کرد که یک به دلیل وجود آسیب پذیری در شبکه اجتماعی گوگل پلاس، اطلاعات شخصی بیش از 500 هزار کاربر که از این وبسایت بین 2015 تا مارس 2018 استفاده می‌کرده‌اند، در معرض خطر قرار گرفته است.

گوگل اعلام کرده که فعلا هیچ مدرکی دال بر سواستفاده از این اطلاعات در دست ندارد اما به دلیل پیشگیری از خطرهای احتمالی، شبکه گوگل پلاس به صورت دائمی تعطیل خواهد شد.

گوگل مدعیست که باگی را در سیستم خود کشف کرده که به برنامه‌های-apps- مختلف امکان دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران گوگل پلاس را می‌داد. این اطلاعات، آدرس ایمیل، جنسیت، سن، وضعیت تاهل، شغل و محل زندگی کاربران را شامل می‌شده است. گزارش شده که حداکثر 438 برنامه در محیط گوگل پلاس به API این اطلاعات دسترسی داشته‌اند ولی هیچ مدرکی مبنی بر سو استفاده از این داده‌ها وجود ندارد.

مرتبط:  چرا گوگل پلاس شکست خورد؟

این خبر در زمانی پخش شده که شرکت‌های مختلف تکنولوژیک در حوزه سیلیکون ولی، به دلیل دریافت اطلاعات بیش از اندازه از کاربران خود، به شدت زیر تیغ انتقاد قرار گرفته‌اند. مشابه این اتفاق برای فیس بوک نیز رخ داد و بعد از انتشار خبرهای مربوط به درز اطلاعات توسط شرکت انگلیسی Cambridge Analytica ، رسوایی عظیمی برای این شرکت به وجود آمد.

ماه گذشته، رئیس ارشد بخش حریم شخصی گوگل-Keith Enright- به همراه نمایندگانی از دیگر شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند اپل، آمازون و AT&T در مقابل اعضای مجلس سنا قسم یاد کردند که موازین امنیتی و حفاظت از حریم شخصی کاربران را بیش از پیش رعایت کنند.

گوگل پلاس در سال 2011، به عنوان همتای فیس فوک، از طرف گوگل معرفی شد ولی هرگز نتوانست به میزان محبوبیت چشم گیری دست پیدا کند. گوگل در آخر مجبور شد برخی از قابلیت‌های محبوب این سرویس از جمله Hangout و قابلیت‌های ادیت تصویر را حذف کرده و آنها را در برنامه جداگانه‌ای ارائه کند.

گوگل تایید کرده که طی 10 ماه آینده، گوگل پلاس را تعطیل می‌کند و زمان باقی مانده برای کاربرانی در نظر گرفته شده تا اطلاعات خود را از روی این سرویس حذف کنند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا