تکنولوژی

پشتیبانی فایرفاکس از فرمت WebP

طبق گزارش‌ها فایرفاکس بالاخره به دسته «گوگل WebP» پیوسته و گوگل با این عضو جدید خود توانسته یک قدم مثبت دیگر در افزایش سرعت اینترنت با استفاده از فرمت بهتر برای تصاویر دست پیدا کند.

گوگل 8 سال پیش از WebP رونمایی کرد و از آن زمان تا کنون پشتیبانی از این فرمت را درون مرورگر کروم، نرم‌افزار اندروید و برخی دیگر از محصولات به‌کارگرفته تا از این طریق حجم دیتای وبسایت‌ها را کاهش دهد و از مصرف بیش از حد اینترنت هنگام لود شدن وب‌سایت‌ها جلوگیری کند. اما در این چند سال گوگل نتوانست مرورگرهای رقیب را به پشتیبانی از این فرمت دعوت کند. این فرمت می‌تواند تصاویر را با حجم بسیار کمتری در وبسایت‌ها نمایش دهد.

شرکت موزیلا در ابتدا با پشتیبانی از این فرمت مخالفت کرد چراکه معتقد بود در مقایسه با فرمت‌های فعلی مثل JPEG هیچ بهبود چشمگیری در آن دیده نمی‌شود. با اینکه شرکت موزیلا به‌خوبی از مزیت‌های فرمت WebP باخبر بود اما ترجیح داد همچنان به فرمت JPEG تکیه کند. اما بالاخره امروز شرکت موزیلا همانند شرکت مایکروسافت نظرش را تغییر داده است.

webp

سخنگوی موزیلا روز گذشته اعلام کرد: «موزیلا با پشتیبانی از فرمت WebP قصد دارد یک قدم دیگر به سمت آینده پیشروی کند.» موزیلا قصد دارد پشتیبانی از این فرمت را در نیمه اول سال 2019 به مرورگر خود اضافه کند.

منبع: سی نت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا