تکنولوژی

پشتیبانی 20 هزار دستگاه از الکسا

شرکت آمازون همین هفته، در نمایشگاه IFA امسال در برلین اعلام کرد که دستیار هوشمندش الکسا، حالا با 20 هزار دستگاه سازگاری دارد. رقم اعلام شده بسیار چشم گیر است زیرا آمازون اوایل سال جاری اعلام کرده بود که تنها 4 هزار دستگاه با الکسا سازگاری دارد.

طبق گزارش CNET، Daniel Rausch مدیر ارشد آمازون در مراسم IFA اعلام می‌کند:« همین امسال، الکسا بیش از میلیون‌ها بار آهنگ تولدت مبارک را برای کاربران خوانده و بیش از 100 میلیون جوک برای آنها تعریف کرده است!» وی در ادامه ادعا کرد که الکسا از طریق بیش از 20 هزار دستگاه مختلف از بیش از 3500 برند متفاوت قابل کنترل است.

این در حالیست که دستگاه‌های اختصاصی آمازون تنها قسمت کمی از این آمار را شامل می‌شود زیرا تعداد بلندگوی‌های هوشمند اکو، فایر تی‌وی( Fire TV) و فایر تبلت( Fire Tablet) بسیار کمتر از رقم اعلام شده عرضه شده است. اما آمازون اخیرا تلاش زیادی برای گسترش امکان دسترسی به قابلیت دستیار هوشمند الکسا از طریق دستگاه‌های مختلف از برندهای مختلف کرده است که می‌بینیم این تلاش‌ها  حالا به ثمر رسیده است.

آمازون برای به نتیجه رسیدن این هدف، با شرکت‌ها و سازنده‌های زیادی همکاری و مشارکت داشته است و حتی در استارت‌آپ‌های سخت افزاری نیز سرمایه گذاری‌هایی انجام داده است. این روزها، لیست دستگاه‌های سازگار با الکسا بیشتر و بیشتر می‌شود، از گوشی‌های هوشمند و دماسنج‌ها گرفته تا تلویزیون‌های هوشمند و سیستم‌های خودرو. در نمایشگاه IFA این هفته، هر دو شرکت هوآوی و نت گیر(Netgear) نیز هر دو اعلام کردند که از این به بعد روترهای خانگی این دو شرکت از دستیار هوشمند الکسا پشتیبانی خواهد کرد.

گوگل نیز اخیرا تلاش زیادی می‌کند تا شرکت‌های سازنده مختلف امکان استفاده از دستیار هوشمند این شرکت را نیز در محصولات خود اضافه کنند. البته لازم به ذکر است که دستیار هوشمند گوگل نتوانسته به محبوبیت الکسا دست پیدا کند برای همین، هنوز رکورد الکسا شکسته نشده است. گوگل اعلام کرده که تا ژانویه امسال، 1500 دستگاه مختلف امکان استفاده از دستیار هوشمند را داشته‌اند و این رقم تا به امروز به 5000 دستگاه رسیده است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا