آمازونایرانتکنولوژی

آمازون ایرانی‌ها را استخدام نمی‌کند

یک مهندس نرم افزار ایرانی که در کانادا کار می‌کند آمازون را به تبعیض متهم کرد و گفت که  یک مامور استخدام این شرکت به خاطر ملیت ایرانی تقاضای کار وی را معلق نگاهداشته است. آمازون اما می‌گوید که از نظر قانونی حق استخدام او را ندارد.

چند هفته قبل محمد اولیا نامه‌ای از سوی یک مامور استخدام آمازون دریافت کرد که به وی پیشنهاد داد برای موقعیت شغلی مهندسی نرم‌افزار در دفتر تورونتو آمازون اقدام کند. این تماس پس از آن رخ داد که آقای اولیا توانست تست آنلاین تجارت الکترونیکی دنشگاه تورونتو را با موفقیت پشت سر بگذارد. همین موفقیت در تست باعث تماس تلفنی یک کارشناس بخش منابع انسانی آمازون با وی شد و مصاحبه‌ای انجام گرفت.

به گفته اولیا در میانه مصاحبه کارشناس آمازون ناگهان متوجه تابعیت ایرانی او شد و گفت : من واقعا متاسفم من متوجه نشدم شما یک شهروند ایرانی هستید.

به دنبال آن کارشناس از وی پرسید آیا  تابعیت کانادا یا شهروندی این کشور را در اختیار دارد  و وقتی پاسخ منفی شنید ما حق استخدام ایرانی ها را نداریم.

اولیا ۲۶ ساله برای مدت یک سال و چهارماه  اخیر در یک استارتاپ در تورونتو کار می‌کرد. او پیش از این فوق لیسانسش را از دانشگاه تورونتو گرفته بود و در حال حاضر دارای اقامت کار بعد از فارغ التحصیلی است که به وی اجازه می‌دهد تا سه سال در هرجای کانادا در جست و جوی شغل باشد.

اولیا تلاش دارد که با پیدا کردن شغل اقامت خود را در کانادا دائمی کند. در هنگام مصاحبه با فرد استخدام کننده آمازون به وی گفت که این اقدام شرکت آمازون در عدم استخدام ایرانیان تبعیض محسوب می‌شود پاسخ شنید که چنین دستورالعملی به وی داده شده و این شخص باید قبل از مصاحبه این را متوجه می‌شد.

کارشناس آمازون به اولیا گفت که او بعد از کسب اقامت دائم کانادا می‌تواند دوباره برای استخدام در این شرکت درخواست دهد.

یک سخنگوی آمازون در پاسخ به CTVnews.ca گفته است که چون دفتر مرکزی آمازون در سیاتل آمریکاست این شرکت از قوانین (تحریم) آمریکا تبعیت می‌کند.

بر اساس این قانون شرکتها حق دادن نرم‌افزار یا تکنولوژی به کشورهای تحت تحریم ( کوبا، کره شمالی، سودان ، سوریه و ایران ) را ندارند.

به گفته سخنگوی آمازون این شرکت از قوانین امریکا حتی برای هر دفتر خود در هر نقطه دنیا تبعیت می‌کند که این شامل کانادا هم می‌شود به گفته آمازون ایرانی های زیادی در این شرکت مشغول به کارند اما همه آنها تحت قوانین و اجازه قانونی بوده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. گور باباشون خودت یه استارت آپ راه بنداز پوزشون رو به خاک بمال اون وقت بیان دنبالت ناز کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا