تکنولوژی

خاطرات تکان‌دهنده لیزا از پدرش استیو جابز

«لیزا جابز» اخیرا کتاب خاطراتی را درباره زندگی‌اش با پدرش استیو جابز پدرش منتشر کرده است. خاطراتی که او در این کتاب به انها اشاره کرده اکثرا دردناک و تکان‌دهنده هستند.

برای مثال در قسمتی از این کتاب خاطرات آمده مادر او یعنی «کریسان برنان» که در آن زمان از استیو جابز جدا شده بود از استیو خواست که برای او و دخترش خانه‌ای را خریداری کند. استیو جابز بعد دیدن خانه ابتدا موافقت کرد اما در اقدامی عجیب خانه را برای خودش و همسر جدیدش خریداری کرد.

روابط بد بین جابز و دخترش همواره مورد توجه رسانه‌ها قرار داشته است. او حتی در ابتدا ادعا می‌کرد که لیزا فرزند او نیست و حاضر نبود حق اولادی را برای او پرداخت کند. حال در این کتاب جزئیاتی فاش شده که نشان می‌دهد استیو جابز اصلا رفتارهای پدرانه درست و صحیحی در دوران زندگی‌اش نداشته است. در یکی دیگر از بخش‌های این کتاب آمده که استیو جابز در دوران کودکی لیزا حتی حاضر نبوده یک سیستم گرمایش در اتاق لیزا قرار دهد. لیزا جابز در قسمتی از کتاب می‌گوید: «احساس می‌کنم من و پدرم در مسیر اهداف همدیگر قرار داشتیم. از نظر پدرم من مانند یک لکه بر روی شیشه عینک او بودم و در مسیر رسیدن او به بزرگی و عظمتی که برای خودش متصور شده بود من نقشی نداشتم. او می‌گوید: «پدرم معتقد بود وجود من به نحوی مسیر موفقیت او را خراب کرده است. اما من دقیقا عکس پدرم فکر می‌کردم و هرچقدر به او نزدیکتر بودم، کمتر احساس خجالت و تنهایی می‌کردم. او بخشی از دنیای من بود و می‌توانست با سرعت بیشتری مرا از تاریکی به سمت روشنایی هدایت کند.

البته «مونا سیمپسون» خواهر استویر جابز و همچنین «پاول جابز» همسر دوم او در واکنش به کتاب لیزا جابز می‌گویند: «لیزا عضوی از خانواده جابز است و خواندن چنین کتابی واقعا باعث ناراحتی و تاسف ما بود چرا که اظهارات او با آنچه که ما از استیو جابز به خاطر داریم کاملا متفاوت است. استیو جابز با آنچه که به عنوان پدر و همسر در این کتاب عنوان شده فرق دارد. استیو لیزا را دوست داشت و همیشه تاسف می‌خورد که نتوانسته در دوران کودکی لیزا همانند یک پدر واقعی به وظایفش عمل کند و در کنارش باشد.»

البته لیزا هم در کتابش گفته که پدرش را به‌طور کامل بخشیده و هیچ کینه‌ای از او در دلش باقی نمانده و همواره تلاش می‌کند کارهای مثبت و رفتارهای خوب او را به یاد بیاورد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    شیائومی می باکس ۴ اس پرو با قابلیت پخش 8K معرفی شد

    ردمی 10X پرو و ردمی 10X شیائومی رونمایی شدند

    سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با ساعت هوشمند می واچ شیائومی نسخه Revolve Active – Xiaomi Mi Watch Revolve Active

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا