تکنولوژی

حراج 50 هزار دلاری فرم استخدام استیو جابز

برای اکثر افراد، فرم استخدام چیزی بیشتر از یک تکه کاغذ که به امید یافتن یک شغل خوب آن را پر می‌کنند نیست. با این حال، همین یک تکه کاغذ گاهی اوقات می‌تواند ارزش تاریخی بسیار بالایی داشته باشد و متعلق به فردی باشد که نقش عظیمی در دنیای تکنولوژی داشته و امروزه شرکتش یکی از بزرگترین و با ارزش‌ترین کمپانی‌های دنیا محسوب می‌شود. به همین دلیل تعجبی ندارد که اولین فرم استخدام استیو جابز موسس و مدیرعامل سابق کمپانی اپل که در سال 1973 پر شده است، با قیمت 50 هزار دلار به حراج گذاشته شده است.

شرکت RR که در زمینه برگزاری حراجی‌ و مزایده فعالیت می‌کند در حال حاضر این فرم استخدام با نام استیو جابز را به حراجی گذاشته است. علاقه‌مندان به این فرم تا 15 مارس امسال می‌توانند قیمت‌های پیشنهادی خود را به این شرکت اعلام کنند. بالاترین قیمت پیشنهادی فعلی که ارائه شده در حال حاضر 50 هزار دلار است.

این فرم به صورت دستی توسط استیو جابز و در سن 18 سالگی پر شده است. آدرس ذکر شده در این فرم “Reed College” بوده و مدرک تحصیلی او نیز ادبیات انگلیسی ذکر شده است. نکته جالبی که در این فرم به چشم می‌خورد اینکه استیو جابز آن زمان هیچ شماره تلفنی نداشته است. چه کسی می‌دانست جابز قرار است چند دهه بعد به یکی از ارکان اصلی در تحول صنعت تلفن همراه در سراسر دنیا تبدیل شود.

ضمنا جابز در این فرم اشاره‌ای جزئی به حضور کوتاهش در شرکت HP داشته و همچنین در بخش مهارت‌های تخصصی به تکنولوژی‌های الکترونیک یا همان مهندسی طراحی اشاره داشته و در بخش علاقه‌مندی‌های ویژه نیز به “طراحی دیجیتالی” اشاره کرده است.

در آن زمان هیچکس نمی‌دانست که استیو جابز جوان قرار است روزی صنعت تکنولوژی را متحول کند. تنها 3 سال بعد از پر کردن این فرم استخدام، او به همراه “استیو وزنیاک” کمپانی “اپل کامپیوتر” را تاسیس کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا