تکنولوژی

پردازنده بعدی کوالکام به واحد پردازش عصبی مجهز می‌شود

طبق یک گزارش که اخیرا منتشر شده، احتمالا پردازنده اسنپدراگون بعدی شرکت کوالکام به ویژگی مجهز خواهد بود که آن را نسبت تمامی مدل‌های پیشین اسنپدراگون متمایز خواهد کرد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، چیپست اسنپ‌دراگون بعدی کوالکام احتمالا بر پایه چیپ‌ها 7 نانومتری و ساخته شده با استفاده از لیتوگرافی‌های اپتیکال خواهد بود.

جالبتر اینکه این چیپست طبق گفته‌ها به واحد پردازش عصبی (NPU) که وظیفه پردازش وظایف مرتبط با هوش مصنوعی را برعهده دارد مجهز خواهد بود. این ویژگی البته اخیرا در چیپست‌ کایرین جدید شرکت هوآوی هم دیده شده بود که در آن وظایف اصلی توسط یک بخش از چیپ و وظایف مرتبط با هوش مصنوعی در یک بخش دیگر پردازنده انجام می‌گرفت.

در پردازنده اسنپدراگون 845 فعلی کوالکام برای مثال تمامی وظایف هوش مصنوعی و دیگر وظایف اصلی همگی توسط یک بخش انجام می‌گیرند. احتمال می‌رود این تقسیم وظایف و افزایش نقش هوش مصنوعی در پردازنده‌ها به یکی از ویژگی‌های اصلی در پردازنده‌های اسمارت‌فون‌های آینده تبدیل شود.

از آنجایی که امروزه هوش مصنوعی نقش مهمی را در زمینه‌های مختلف صنعت تکنولوژی ایفا می‌کند، تولید پردازنده‌هایی که بخشی از آنها به پردازش ویژگی‌های هوش مصنوعی اختصاص داده می‌شود، کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا