تکنولوژی

3 پرونده جدید شکایت کوالکام از اپل به دادگاه رفت

ظاهرا اختلافات بین شرکت اپل و کوالکام به جاهای باریک‌تر کشیده شده چرا که شرکت کوالکام روز گذشته در سه پرونده متفاوت از شرکت اپل به دلیل سرقت پتنت‌های این شرکت شکایت کرده است.

سخنگوی این شرکت می‌گوید: « این 3 پتنت را باید به 16 پتنت این شرکت که در حال حاضر به صورت غیرقانونی در آیفون‌های اپل استفاده می‌شوند اضافه کرد. از این 16 پتنت، 5 مورد آن در شکایت جدید کوالکام از اپل در کمیسیون تجارت جهانی هم مطرح شده‌اند. همانند پرونده‌های شکایت مرتبط با پتنت‌هایی که در کمیسیون جهانی آنها را مطرح کردیم، این 16 پتنت نیز در اصل پتنت‌های ضروری هستند که در فضای خارج از مودم آیفون‌های شرکت اپل به‌کارگرفته شده‌اند. اپل برای استفاده از این پتنت‌ها هیچ مبلغی را تابحال پرداخت نکرده است.»

شکایات کوالکام از اپل در زمینه سرقت پتنت‌ها از زمان تولید آیفون 5 تا آیفون 10 که امسال معرفی شد، همواره ادامه و افزایش داشته است. برخی از شکایات کوالکام از اپل در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های مختلفی از جمله تکنولوژی شارژ سریع، نحوه به‌کارگیری حافظه دستگاه توسط پردازنده و همچنین نحوه عملکرد امواج رادیویی با استفاده از سیم‌ کارت‌های سرویس‌دهندگان مخابراتی مختلف انجام گرفته است.

کوالکام ادعا می‌کند که مدیران اپل همواره از اینکه سامسونگ طراحی‌های محصولات اپل را تقلید می‌کند، شکایت دارند در حالی که اپل یکی از بزرگ‌ترین تقلید کاران و سارقین تکنولوژی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. استیو جابز سال 1994 جمله‌ای را از پیکاسو بیان کرد که می‌گوید: «هنرمندان خوب تقلید می‌کنند و هنرمندان بزرگ سرقت می‌کنند.»

کوالکام در این سال ها همواره در تلاش بوده که اپل را به‌عنوان یک سارق حرفه‌ای در زمینه پتنت‌ها معرفی کند که هیچ‌گاه برای پتنتی که استفاده می‌کند پولی را پرداخت نخواهد کرد. این کمپانی معتقد است که کمپانی اپل هیچ ارزشی برای حقوق مالکیت معنوی ندارد.

در سه پرونده شکایت کوالکام که به دادگاه فدرال ارسال شده، آمده که اپل به صورت غیر قانونی از پتنت‌های کوالکام استفاده کرده و از دادگاه خواسته شده که اپل را محکوم به پرداخت تمامی خسارات و زیان‌های مالی وارده به کوالکام کند و این کمپانی آمریکایی را ملزم به استفاده نکردن از پتنت‌های مذکور برای همیشه کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا