تکنولوژی

دیجی‌کالا و روکولند شریک شدند

شنبه گذشته درباره حرکت دیجی‌کالا و اسنپ به سمت FMCG صحبت کردیم و حالا شب گذشته این اتفاقات رسمی شد. اگر از همراهان توییتر آی‌تی‌ایران هستید در جریان لحظه به لحظه این نشست خبری بوده‌اید. اگر هم هنوز عضو نشدید، می‌توانید همین الان به ما بپیوندید و اخبار لحظه به لحظه تکنولوژی را دنبال کنید.

شب گذشته دیجی‌کالا در طی یک نشست خبری همکاری خودش را با روکولند رسما اعلام کرد. این همکاری البته به معنی تمام شدن کار روکولند نیست و بنا شده تا روکولند به فعالیت خودش ادامه دهد و دیجیکالا هم در کنار روکولند سفارش بگیرد تا احتمالا با یک شیب ملایم این دو سرویس کاملا با هم ادغام شوند. دیجیکالا تصمیم گرفته تا مواد خراب شدنی یا سوپرمارکتی را در چندین مرکز در نقاط مختلف شهر تهران بفرستد و آنجا آنها را پردازش و بسته بندی کند و مواد خراب نشدنی را به مرکز پردازش اصلی خودش انتقال دهد. دیجی‌کالا با اطمینان کامل گفت سفارشات را بدون تاخیر و در 3 ساعت به مشتریان تهرانی تحویل می‌دهد. اگر واقعا دیجیکالا پس از افزایش حجم سفارشات بتواند این آمار را حفظ کند اتفاق بسیار خوبی است.

در اوایل این نشست خبری برادران محمدی از تفاوت‌های ویژه گروه محصولات تندمصرف یا همان FMCG با سایر گروه‌ها گفتند. از مهمترین تفاوت‌های این دو می‌شود به موارد زیر اشاره کرد.

یکی از پرچالش‌ترین گروه‌های محصولی از جهت فنی، IT، زنجیره تامین و لوجستیک

واسطه‌های متعدد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، ضایعات بالا، هزینه‌های عملیات بالا

نمونه‌های جهانی موفق بسیار اندک، بسیاری از برندهای بزرگ از ورود به آن اجتناب می‌کنند

چالش‌های پیچیده فروش آنلاین مواد غذایی تازه در مقیاس بالا

اینها از نگاه مدیران دیجی‌کالا مهمترین تفاوت‌های گروه FMCG با سایر گروه‌ها هستند.

 

یحیی شفیعی، مدیرعامل و موسس روکولند هم در این نشست حضور داشت و گفت دوست دارد این کسب‌وکار توسط جوان‌ترها رشد پیدا کند و این نهالی را که کاشته حالا به یک باغ گل تحویل می‌دهد تا آنجا بتواند بیشتر و بهتر رشد کند.

 

کاوه احسانی هم از نوابغ تیم دیجی‌کالا است و مدیر ارشد پردازش این شرکت، او هم در این نشست توضیحاتی را درباره پیچیدگی‌های فنی این عملیات ارائه داد و گفت که چگونه تصمیم دارند این همکاری را ادامه دهند.

 

در پایان هم دیجیکالا در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت، تصمیم دارند وارد بورس شوند اما زمان این تصمیم هنوز مشخص نیست. برادران محمدی در ادامه انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی را توسط وزیر ارتباطات کاری شجاعانه دانستند و گفتن برای دیجی‌کالا شایعات ساخته شده بود که ارز دولتی دریافت کرده است و این شفاف سازی به شایعات علیه ما پایان داد. دیجیکالا هرگز ارز دولتی دریافت نکرده و حتی یک گوشی موبایل هم وارد نکرده است زیرا رسالت خود را خرده فروشی آنلاین می‌داند.

منبع: آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا