هوش مصنوعی

با پیشتازان هوش مصنوعی در دنیا آشنا شوید

مجمع جهانی اقتصاد هر سال گزارشی در مورد پیشتازان صنعت تکنولوژی منتشر می کند. گزارش امسال این مجمع نیز اخیرا منتشر شده و به هوش مصنوعی اختصاص دارد.

به گزارش آی تی ایران همانطور که می‌دانید، شرکت‌های زیادی به وجود آمده‌اند که از تکنولوژی‌های نوینی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ارائه اصلی‌ترین سرویس‌های خود استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزو علاقه مندان به دنیای هوش مصنوعی هستید، بهتر است با 14 شرکت پیشتاز در این صنعت آشنا شوید.

BenevolentAI

BenevolentAI یک شرکت انگلیسی است که در سال 2013 در لندن تاسیس شد و در دو زیر مجموعه تجاری فعالیت دارد:

بخش اول، BenevolentTech’s است که روی توسعه پلت فرم هوش مصنوعی تمرکز دارد. در این بخش، راهکارها و روش‌های مختلفی برای دسترسی محققان به اطلاعات با کمک هوش مصنوعی توسعه می‌یابد. BenevolentBio نیز بخش دیگری از این شرکت است که از هوش مصنوعی برای اجرای ایده‌های جدید بهره می‌گیرد. دستاوردهای این بخش، در زمینه‌هایی مانند افزایش کیفیت سلامت انسانی بهره گرفته می‌شود.

Casetext

شرکت Casetext در زمینه قوانین فعالیت دارد و تلاش می‌کند تا به محققان حوزه قضایی کمک کند تا بتوانند به اطلاعات موارد مورد نظر خود در کمترین زمان ممکن دسترسی پیدا کنند. این هدف با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی محقق می‌شود. بیش از یک میلیون نفر کاربر، از جمله دادخواهان(طرفین دعوی) از طریق بیش از 100 شرکت حقوقی، به مجموعه اطلاعات عظیم و سرویس‌های مجهز به هوش مصنوعی شرکت Casetext، به صورت ماهیانه دسترسی دارند.

CognitiveScale

CognitiveScale تلاش دارد تا به جای جایگزینی انسان با هوش مصنوعی، این تکنولوژی را در کنار انسان به کار گرفته و برای بالا بردن قابلیت‌های انسانی استفاده کند. این مهم می‌تواند در حیطه‌هایی مانند پزشکی، انرژی ، ساخت و ساز و غیره به کار برده شود. سیستم‌های این چینی قادر هستند اطلاعات را یاد گرفته، تطبیق داده و در موقعیت‌های جدید مورد استفاده قرار دهند.

DriveAI

فارغ التحصیلان آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد – Stanford University – در سال 2015 DriveAI  را تاسیس کردند. DriveAI  ، کیت‌هایی طراحی و کامل کرده که مجهز به سنسورها، LiDAR، دوربین‌های با کیفیت و قابلیت‌های دیگر هستند و به وسایل نقلیه امکان می‌دهد زاویه دیدی 360 درجه از محیط اطراف خود داشته باشند. این استارت‌آپ‌ با شرکای دولتی و خصوصی زیادی همکاری دارد و به روی مسائلی مانند حل معضلات حمل و نقل شهری یا چالش‌های تکنولوژی خودروهای خودران تمرکز دارد.

Gamalon

Gamalon شرکت دیگری است که تلاش دارد قابلیت‌های انسان را با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی ارتقا دهد. با ترکیب انسان و یادگیری ماشینی، Gamalon به کاربران این امکان را می‌دهد تا امکانات برقراری ارتباطات خود را افزایش دهند. این شرکت برنامه‌های مختلفی در زمینه‌هایی مانند چت، نظرسنجی‌های آنلاین، بازخورد شبکه‌های اجتماعی، رونوشت تماس‌ها و غیره معرفی کرده است.

Malong Technologies

هدف اصلی شرکت چینی Malong Technologies، توسعه ماشین‌هایی است که می‌توانند اشیا فیزیکی را درست مانند انسان مشاهده و بررسی کنند، حتی در مرحله‌های میکروسکوپیک و اکس ری. دستاورد مجهز به هوش مصنوعی این شرکت می‌تواند به افراد کمک کند تا بتوانند امنیت بیشتر، کیفیت و کارایی را هم زمان تجربه کنند. این شرکت برنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله retail، امنیت و ساخت و ساز معرفی کرده است.

MyCrop Technologies

شرکت MyCrop Technologies در هند قرار دارد و پلت فرمی ترکیبی ارائه می‌دهد که می‌تواند با کمک تکنولوژی یادگیری ماشینی، به صورت لحظه‌ای از کشاورزان پشتیبانی کرده و به تصمیم گیری‌های آنها در مورد محصولاتشان کمک نماید. تکنولوژی و الگوریتم‌های هوش مصنوعی MyCrop Technologies ، با استفاده از حجم عظیمی از داده‌ها، سنسورها و پهپادها می‌تواند میزان سوددهی و بهره وری فعالان حوزه کشاورزی را افزایش دهد.

Narrative Science

Narrative Science شرکت دیگری است که به روی نوآوری در زمینه پردازش زبان طبیعی- natural language processing innovation- تمرکز و فعالیت دارد. پلت فرم Narrative Science’s Quill  سیستمی دارد که می‌تواند درست مانند یک انسان بنویسد و یاد بگیرد. این سیستم همچنین قادر است داده‌ها را به صورت روایت هوشمند- intelligent narratives- درآورده و کار تصمیم گیری را برای کاربران انسانی راحت‌تر و پر سرعت‌تر کند. این قابلیت همچنین می‌تواند به کارفرمایان این امکان را بدهد تا بهتر بتوانند با مشتریان ارتباط بر قرار کرده و سرویس دهی کنند.

Petuum

شرکت آمریکایی Petuum، یکی از موفق‌ترین استارت‌آپ‌ها در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که توسط محققان و پروفسورهای دانشگاه Carnegie Mellon University بنا نهاده شده است. این شرکت می‌تواند با کمک تکنولوژی‌هایی مانند یادگیری ماشینی و نرم افزارهای مربوطه، در زمینه ساخت و ساز به کمک شرکت‌های مرتبط بیاید.

Precognize

نرم‌افزارهای اختصاصی Precognize می‌تواند با تحلیل اطلاعات و اعمال راه‌کارهای تکنولوژی یادگیری ماشینی، نقصان سیسم‌ها را تشخیص داده و به کاربران، به موقع هشدار دهد. این برنامه‌ها می‌توانند برای جلوگیری از کار افتادن سیستم ها و کاهش هزینه‌های تعمیر آنها برای شرکت‌های بزرگ بسیار مفید باشند.

Primer

شرکت Primer، در زمینه ارائه سیستم‌هایی فعالیت دارد که می‌توانند با کمک هوش مصنوعی بخوانند و بنویسند. سیستم‌های توسعه یافته توسط شرکت Primer، علاوه بر زبان انگلیسی به زبان‌های چینی و روسی نیز مسلط هستند. ابزارهای این شرکت می‌توانند به صورت اتوماتیک حجم  عظیمی از داده‌ها را تحلیل و بررسی کرده و ادراک کاربران از جهان اطراف را ارتقا دهند.

Pymetrics

سیستم استخدام و کاریابی Pymetrics، قادر است با استفاده از بازی‌های نوروساینس و هوش مصنوعی، کاندیداها را به شغل‌های مناسب خود ارتباط دهند. این سیستم می‌تواند با تحلیل شخصیت خود افراد- و نه بر اساس رزومه آنها- از طریق ارائه بازی‌های کوتاه و هدفمند، آنها را در مسیر پیدا کردن شغل مناسب خود راهنمایی کند. الگوریتم‌های این سیستم می‌تواند بدون اِعمال تعصب، فرآیندهای استخدام افراد را راحت‌تر و سریع‌تر کند.

Soulmachines

چه کسی گفته ماشین‌ها نمی‌توانند احساساتی باشند؟ شرکت نیوزیلندی Soulmachines موفق به خلق نوعی سیستم عصبی دیجیتال شده است که ادعا می‌شود می‌تواند نحوه ارتباط ماشین با انسان را با انقلابی روبرو کند.  با شعار ” انسانی سازی هوش مصنوعی با هدف داشتن انسانیت بهتر”، شرکت Soulmachines موفق به خلق سیستم‌هایی شده که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ احساسی، شباهت‌های بی نظیری به انسان دارند.

ThoughtSpot

ThoughtSpot سردمدار سیستم‌های تحلیلی و تحقیقی مجهز به هوش مصنوعیست و با کمک آن می‌توان منابع مفید و بزرگی از تجزیه و تحلیل را در دست بسیاری از فعالان حوزه تجارت و بیزنس قرار داد. مثلا حجم عظیم منابع جستجو و تحلیل گوگل مانند را در نظر بگیرید که می‌تواند در دسترس یک کاربر قرار گرفته و بینش وسیعی به وی اعطا کند.

منبع: فوربس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا