هوش مصنوعی

با ۱۰ ابزار رایگان هوش مصنوعی آشنا شوید

دنیای هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و در این حیطه، ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست. دسترسی به ابزارهای رایگان و با کیفیت حوزه هوش مصنوعی، می‌تواند هم برای کاربرانی که تجربه‌ای در این حوزه ندارند جالب باشد و هم افرادی حرفه‌ای، که به دنبال راهکاری برای توسعه مهارت‌های خود هستند.

در ادامه ۱۰ ابزار حوزه هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم که برای طیف وسیعی از کاربران مانند دانش آموزان و دانشجویان، کاربران حرفه‌ای و علاقه مندان این صنعت جذاب، کارایی دارد. این ۱۰ ابزار رایگان هوش مصنوعی می‌تواند به کار هر قشری بیاید و پتانسیل‌های این تکنولوژی را در دسترس آنها قرار دهد.

1-Pika: ابزار خلاقانه برای تولید ویدیویی جادویی

پیکا ابزاری ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند دستورات متنی (پرامپت) یا تصاویر خود را به ویدیویی جذاب تبدیل کنند. کارایی این سرویس، فراتر از تولید ویدیو است و درواقع می‌تواند ادیت و ویرایش ویدیو نیز انجام دهد. پیکا به کاربر این امکان را می‌دهد تا با کمترین زحمت، کیفیت ویدیو خود را ارتقا داده و با اضافه کردن عناصر خلاقانه مانند عینک‌های عجیب و غریب یا عوض کردن رنگ تیشرت، ویدیویی متفاوت داشته باشند. ابزار پیکا می‌تواند ایده‌های ابتکاری شما را به واقعیت‌های بصری تبدیل کرده و با اضافه کردن اِلمان‌های منحصر به فرد، ویدیویی متفاوت و جذاب ارائه دهد.

2- DallE ۳  (ابزار خلق تصویر مایکروسافت): ایجاد تصاویر مبتکرانه

وقتی صحبت از خلق و ویرایش تصویر به میان می‌آید، سرویس DallE ۳ حرف اول را در این زمینه می‌زند. این سرویس تبدیل متن به تصویر، قابلیت ویرایش نیز دارد و به کاربر امکان می‌دهد تا به ایده‌های خود عمق ببخشد. مثلا می‌توانید تصویری از یک گربه را خلق کرده و با مات کردن پشت زمینه، تصویر گربه را برجسته‌تر نشان داده و آن را به یک اثر هنری منحصر به فرد تبدیل کنید.

3 – Claude 2: رقیب چت جی‌پی‌تی

Claude ۲، چت بات منحصر به فردی محسوب می‌شود، زیرا به طرز خارق العاده‌ای می‌تواند حجم عظیمی از اطلاعات را تولید و پردازش کند. قابلیت استثنائی مدیریت اطلاعات Claude ۲، این سیستم را به یکی از قوی‌ترین رقبای  ChatGPT تبدیل می‌کند.   Claude ۲ با قدرت بالا در خلاصه نویسی و ارائه سبک طبیعی نگارش، تمایز خود را ثابت کرده و می‌تواند انتخاب ایده آلی برای فعالان حوزه تولید محتوا و محققان محسوب شود.

4- Blaze: متخصص بهینه سازی ایمیل

اگر جزو افرادی هستید که باید ایمیل‌هایی با محتوای تکراری ارسال کنید، Blaze برای شما کارایی زیادی خواهد داشت. Blaze، با ایجاد میانبر برای فعالیت‌هایی که به صورت تکراری در ساخت ایمیل انجام می‌دهید، کارها را برای شما آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید از این ابزار در مرورگرهای وب مختلف استفاده کنید و الگوهای اختصاصی خود را روی این سیستم پیاده کنید.

5-Perplexity:چت باتی با قابلیت‌های خاص

Perplexity مشابه چت جی‌پی‌تی است اما یک امتیاز ویژه، اضافه دارد و می‌تواند در وب جستجو کند. این قابلیت نه تنها اطلاعات به روز در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بلکه منابع و لینک‌های مرتبط با مقاله کامل را نیز به وی معرفی می‌کند. این ویژگی‌ها، Perplexity را به یک ابزار قابل اعتماد و سریع تبدیل می‌کند.

6- CapCut: ابزار تبدیل متن دست نوشته به ویدیو

CapCut سرویسی است که علاوه بر ویرایش ویدیو، با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند از روی دست نوشته کاربر یک ویدیو تولید کند. علاوه بر این، می‌تواند از طریق لینک یک محصول، ویدیویی جذاب بسازد، قابلیتی که می‌تواند برای بازاریابان و کارآفرینان بسیار مفید باشد.

7-Luma:استاد مدل‌های سه بعدی

سرویس Luma، خدمات منحصر به فردی ارائه می‌دهد و می‌تواند از روی تصویر اشیا یا انسان‌ها، مدل‌های سه بعدی بسازد. قابلیتی که لوما را متمایز می‌کند این است که می‌تواند بعد از خلق نمونه اولیه مدل سه بعدی، آن را تغییر و بهبود دهد و به همین دلیل می‌تواند ابزار محبوبی برای دیزاینرها محسوب شود.

8- Flythroughs: پیشگام پرزنت املاک

Flythroughs با استفاده از تکنولوژی پیشرفته Nerf (میدان تشعشعی عصبی)، می‌تواند مدلی سه بعدی از یک ملک را بسازد. این ابزار برای فعالان حوزه املاک، کارایی زیادی خواهد داشت و آنها می‌توانند با استفاده از تصاویر و ویدیوهای ملک، یک نسخه سه بعدی از آن ایجاد کرده و روشی منحصر به فرد برای معرفی ملک ارائه دهند.

9- Upscayl : ارتقا دهنده کیفیت تصاویر

Upscayl یک ابزار منبع باز (Open-Source) و آسان کاربرد (User-Friendly) است که برای ارتقا کیفیت تصاویر طراحی شده است.  Upscayl یک ابزار ایده آل  برای عکاسان و طراحان گرافیک محسوب می‌شود و می‌توانند از این طریق کیفیت کالکشن عکس‌های خود را همزمان ارتقا دهند.

10-Scribble Diffusion:یک مبدل هنری

Scribble Diffusion یک ابزار رویایی برای هنرمندان و طراحان دودل (Doodle) است و می‌تواند طراحی‌های ساده را به تصاویر واقع گرایانه تبدیل کند. تنها کافی است یک تصویر ساده طراحی کنید، نامی برای آن انتخاب کنید و شاهد تبدیل شدن آن به یک تصویر واقع گرایانه و زنده‌تر باشید.

به جز این ۱۰ سرویس، ابزارهای هوش مصنوعی متعددی وجود دارد که کارایی‌های زیادی برای طبیعت گردها، صاحبان کسب و کارها،  کارآفرینان و فعالان دیگر حوزه‌ها دارند. هوش مصنوعی، پتانسیل‌های فراوانی دارد و این ابزارها فقط نمونه کوچکی از کارایی‌های این تکنولوژی وسیع و مفید هستند.

منبع: geeky-gadgets

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا