تکنولوژی

ویژگی جدید واتس‌اپ برای گروه‌ها

گروه‌های چت در واتس‌اپ می‌توانند بسیار کارآمد باشند و یا یک ابزار عالی برای سازماندهی مراسم‌ها و رخدادها و یا مطلع شدن از اخبار جدید مرتبط با مکان‌های مختلف مانند مدارس فرزندان و غیره باشند. اما تقریبا همه می‌دانند گاهی اوقات این گروه‌ها به مکانی برای چت کردن مکرر برخی از کاربران تبدیل می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود اعصاب کاربر به هم بریزد. از همین رو واتس‌اپ به فکر افتاده و ویژگی جدیدی را برای گروه‌ها معرفی کرده که این امکان را می‌دهد تنها ادمین‌ها مجوز صحبت کردن در گروه را داشته باشند. چیزی شبیه کانا‌ل‌هایی که در تلگرام مشاهده و استفاده می‌کنیم.

این ویژگی با اینکه جزئی است اما باعث می‌شود گروه‌ها در واتس‌اپ بیش از پیش کاربردی و هدفمند شوند. واتس‌اپ به خوبی می‌داند گروه‌ها یکی از بخش‌های مورد علاقه کاربران این اپلیکیشن هستند و به‌همین دلیل در این چند ماه سعی کرده به‌طور مداوم ویژگی‌ها و امکانات جدیدی را به آن اضافه کند. این امکانات می‌توانند گروه‌های واتس‌اپی را بیش از پیش برای برنامه‌ریزی مراسم‌ها و اعلانات گروهی که بیش از پیش تنها از طریق فیسبوک امکان‌پذیر بودند، آماده کند.

همانطور که واتس‌اپ هم در پست بلاگی خود گفته، یکی از دلایلی که کاربران از گروه‌ها در واتس‌اپ استفاده می‌کنند، دریافت اخبار و اعلانات مهم است، مثلا اولیا از طریق این گروه‌ها می‌توانند با معلمین و مدرسه فرزندانشان در ارتباط بوده و دیگران هم می‌توانند از گروه‌ها، انجمن‌ها و جنبش‌های اجتماعی باخبر باشند. حال ابزاری که واتس‌اپ به تازگی معرفی کرده می‌تواند برای این دسته از کاربران بسیار کاربردی و خوشایند باشد. برای فعال‌سازی این ویژگی ابتدا درون گروه گزینه «Group Info» را انتخاب کنید سپس به مسیر Setting> Send Messages رفته و گزینه «Only Admins» را فعال کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا