استارتاپ

جذب سرمایه جدید آچاره از گروه کیسون

شرکت آچاره در جریان نشست خبری امروز خود از جذب سرمایه جدید این مجموعه خبر داد. طبق اعلام مدیرعامل گروه آچاره، شرکت کیسون مبلغ ۷۲ میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه‌گذاری انجام داده و به مجموعه سهامداران گروه آچاره اضافه شده است.

حامد تاج الدین، مدیرعامل گروه آچاره در ابتدای این نشست در خصوص مسیر آچاره تا به امروز گفت: «به عنوان پلتفرم مرجع شناسایی متخصص‌ها در حوزه خدمات کار سختی را از سال ۹۵ شروع کردیم و تلاش کردیم که جایکاه و اعتمادی ایجاد کنیم که کاربران بتوانند با چند کلیک بهترین متخصص را برای نیاز خود پیدا کنند. امروز در آچاره بیش از ۳۰۰ نوع خدمت و متخصص داریم که بخش مهمی از ارائه‌دهندگان خدمات در آچاره، افراد هستند و قسمتی هم کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها هستند.»

وی در خصوص جذب سرمایه از شرکت کیسون گفت: «در این مسیر ما تصمیم گرفتیم بنگاه‌های اقتصادی بزرگتر از خودمان که دانش و تجربه مالی بالایی دارند به عنوان شریک وارد گروهمان کنیم که به ما در ادامه مسیر فعالیت کمک کنند. ما به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم از تجربه شرکت کیسون به عنوان یک شرکت بزرگ در حوزه ساخت و ساز که پروژه‌های بزرگی در سطح کشور انجام داده و چند دهه فعالیت دارد، استفاده کنیم.»

تاج الدین اضافه کرد: «مذاکرات با شرکت کیسون حدود ۱ سال طول کشید و حالا این افتخار را داریم که گروه کیسون را به عنوان سرمایه‌گذار جدید وارد گروه آچاره کنیم.»

وی در پاسخ به سوال آی‌تی‌ایران در خصوص جزییات این سرمایه‌گذاری اعلام کرد که مبلغ سرمایه‌گذاری از سوی کیسون ۷۲ میلیارد تومان بوده و این شرکت جای هیچکدام از سهامدارن آچاره را نگرفته و فقط سهام دیگر سهامداران مجموعه آچاره رقیق‌تر شده است.

۲.۵ میلیون کاربر و ۱۲۰ هزار متخصص فعال در آچاره

مدیرعامل گروه آچاره همچنین در خصوص آمار و ارقام این پلتفرم عنوان کرد: «طی سه سال اخیر رشد ۱۰ برابری را تجربه کردیم و حالا ۲.۵ میلیون کاربر داریم که در واقع معتقدیم ۲.۵ میلیون خانوار از خدمات آچاره استفاده می‌کنند. امروز آچاره به ۱۰ درصد از خانوارهای کشور خدمت‌رسانی کرده است.»

به گفته تاج الدین در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار متخصص در پلتفرم آچاره مشغول فعالیت هستند و روزانه بیش از ۵ هزار سفارش خدمات در آچاره ثبت می‌شود.

مدیرعامل گروه آچاره همچنین عنوان کرد که این مجموعه قصد دارد وارد بازار بورس شود و اقداماتی را نیز در همین رابطه انجام داده است.

اولین سرمایه‌گذاری گروه کیسون در استارتاپ‌ها

علی سنگینیان، معاون سرمایه‌گذاری گروه کیسون نیز در این نشست خبری در خصوص دلایل سرمایه‌گذاری این مجموعه عنوان کرد: «فضای کلی کشور و اوضاع نابسامان اقتصادی باعث شد کیسون چرخشی در بیزنس مدل خود داشته باشد و بر همین اساس طی یک برنامه ۳ تا ۵ ساله قصد داریم بخش مهندسی ساخت را کوچکتر کرده و راه‌های درآمدی از طرق مختلف را افزایش دهیم. سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان هم یکی از حوزه‌های جدیدی است که کیسون وارد آن شده است.»

به گفته سنگینیان، پیشنهاد سرمایه‌گذاری از شرکت‌های دیگر نیز وجود داشته اما کیسون ترجیح داد آچاره را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند.

همچنین طبق اعلام معاون سرمایه‌گذاری کیسون٬ سرمایه‌گذاری در آچاره اولین سرمایه‌گذاری گروه کیسون در یک استارتاپ است.

وی همچنین در خصوص دلایل سرمایه‌گذاری در گروه آچاره عنوان کرد: «ما به این نتیجه رسیدیم که یک تیم حرفه آچاره را مدیریت می‌کند و فرصت‌های سودآوری و خلق ارزش بیشتری در این مجموعه وجود دارد. همچنین این شرکت دوره ریسک‌های اولیه استارتاپی را پشت شر گذاشته که از این جهت یک مزیت به حساب می‌آمد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا