تکنولوژی

اپل لوگوی شرکت دیگری را دزدیده است؟

یکی از قابلیت‌های جدیدی که اپل در نسخه iOS 12 معرفی کرد، تجهیز دستیار هوشمند اختصاصی سیری به قابلیت جدیدی تحت عنوان Shortcuts یا “میانبرها” است. این قابلیت شباهت زیادی به یکی از قابلیت‌های Google Home دارد که در آن کاربر می‌تواند تعدادی از دستورات مختلفی که سیری قادر به انجام آنهاست را یک جا جمع کند. مثلا می‌توانید برنامه‌ای برای هر روز صبح تهیه کنید تا سیری بر اساس آن یک سری کارهای روتین را به صورت مرتب انجام دهد مانند کنار زدن پرده‌ها، روشن کردن دستگاه قهوه ساز، خاموش کردن ترموستات خانه و دسته‌ای از کارهای مشابه.

متاسفانه اپل ظاهرا برای لوگوی  قابلیت جدید( برنامه Shortcuts) خود، به مشکل‌های قانونی برخورد کرده است. یک شرکت انگلیسی به نام Shift ادعا کرده که اپل لوگوی این شرکت را دزدیده و از اپل درخواست کرده که این لوگو را تغییر دهند یا 150 هزار دلار غرامت پرداخت کنند. در تصویر منتشر شده مشاهده می‌کنید که دو لوگو شباهت‌هایی به هم دارند.

در نامه‌ای که شرکت شیفت به اپل ارسال کرده، ادعا شده:« شرکت شیفت زمان و تلاش زیادی برای تبلیغات اختصاص داده و لوگوی این شرکت به عنوان یکی از منابع دانلود برنامه(اپلیکیشن‌ها‌‌) شناخته شده است. شرکت شیفت مشتریان زیادی دارد که همگی لوگوی این شرکت را به خوبی می‌شناسند و این لوگو ارزش زیادی برای شرکت داشته و نماد تلاش‌های شرکت در زمینه اعتماد سازی بین مشتریان است.»

البته بسیاری نیز عنوان کرده‌اند که شکل و شمایل و همچنین رنگ‌های استفاده شده در دو لوگو متفاوت است، به همین امکان ندارد که افراد این دو لوگو را با یکدیگر اشتباه بگیرند. هنوز مشخص نیست آیا اپل با این ادعا موافق است یا مخالف و فعلا نظری اعلام نکرده است.

منبع : ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا