تکنولوژی

شیائومی «می 8 اکسپلورر» معرفی شد

شیائومی «می 8 اکسپلورر» معرفی شد

شیائومی در مراسم روز چهارشنبه علاوه بر «می 8»، 2 نسخه دیگر از این گوشی را با مشخصات فنی متفاوت عرضه کرد. یکی از این گوشی‌ها، «می 8 اکسپلورر» است. می 8 اکسپلور در اصل قدرتمندترین نسخه می 8 در بین سه مدلی که روز چهارشنبه معرفی شدند محسوب می‌شود.

می 8 اکسپلورر به 8 گیگابایت رم، مجهز شده و در دیگر بخش‌های سخت‌افزاری مشابه می 8 طراحی شده است. اما تفاوت شاخص این گوشی با نسخه استاندارد می‌ 8 اینکه اکسپلورر به سیستم اسکن چهره سه‌بعدی برای آنلاک کردن گوشی مجهز شده و جالب‌تر اینکه بدنه پشتی این دستگاه به‌صورت شفاف طراحی شده و کاربر قادر است برخی قطعات داخلی دستگاه را مشاهده کند. ضمنا می 8 اکسپلورر تنها با حافظه داخلی 256 گیگابایت معرفی شده است.

ویژگی دیگری که تنها در نسخه اکسپلورر می 8 دیده می‌شود وجود حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است که دیگر مدل‌های می 8 از آن بی بهره هستند و در این مدل‌ها حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه قرار گرفته است.  لازم به ذکر است که شیائومی باتری 3000 میلی‌آمپری را برای نسخه اکسپلورر در نظر گرفته که در مقایسه با دیگر نسخه‌های می 8 کمی پایین‌تر است.

جدا از تفاوت‌هایی که در بالا اشاره کردیم، می 8 استاندارد  و می 8 اکسپلورر از لحاظ ظاهر کلی به یک دیگر شباهت دارند و ابعاد آنها دقیقا به یک اندازه طراحی شده است. می 8 اکسپلورر از بدنه‌ای با جنس فلز و شیشه ساخته شده و به نمایشگر 6.21 اینچی آمولد سامسونگ و چیپست اسنپدراگون 845 با پردازنده 8 هسته‌ای مجهز شده است. بلوتوث نسخه 5، پشتیبانی از یواس‌بی نوع C، اندروید نسخه 8.1 و رابط کاربری MIUI هم از ویژگی‌هایی هستند که در تمامی مدل‌های معرفی شده می 8 مشترک هستند.

اگر خیلی به قیمت اهمیت نمی‌دهید و می‌توانید چند دلار بیشتر هزینه کنید، بنابراین قادر خواهید بود می 8 اکسپلورر را با قیمت 577 دلار خریداری کنید. این اسمارت‌فون هم قرار است از 5 ژوئیه در کشور چین عرضه شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا