تکنولوژی

قرارداد پرسود مایکروسافت

به گفته‌ی کمپانی مایکروسافت این شرکت قرارداد ابری بسیار پرسودی  با Intelligence Community American’s بسته است، این کمپانی اخیرا رشدی چشمگیر در بازار داشته است. به گفته‌ی مایکروسافت این قرارداد صدها میلیون‌ دلار می‌ارزد. این قرارداد به ۱۷ دفتر و آژانس اطلاعاتی AIC اجازه می‌دهد از پلتفرم اژور دولتی مایکروسافت استفاده کنند. Azure Government در حقیقت خدمات ابری است که دولت‌های محلی و فدرال از آن استفاده می‌کنند. از این سرویس در کنار محصولات دیگری که مایکروسافت ارائه کرده است استفاده می‌شود که می‌توان از میان آنها به سیستم عامل ویندوز ۱۰ و نرم‌افزار «ورد» اشاره کرد.

این توافق ابری به مایکروسافت این اجازه را می‌دهد در مقابل رقبایی مثل آی‌بی‌ام، اوراکل و آمازون  برای پنتاگون Pentagon)) اهمیت بیشتری پیدا کند. کمپانی برنده قراردادی ده ‌ساله‌ برای انجام کلیه‌ محاسبات پنتاگون را هم برعهده خواهد داشت.

از آن‌جایی که وزارت دفاع آمریکا گفته است قصد دارد نیازهای دپارتمان تکنولوژی را به سرویس ابر انتقال دهد، ارزش این قرارداد تا میلیاردها دلار برآورد شده است.  در حقیقت ۳.۴ میلیون کاربر و ۴ میلیون دستگاه از این سرویس استفاده خواهند کرد. استفاده از این تکنولوژی فرصت بسیار خوبی برای مایکروسافت است تا جایگاه خود را در بازار ابری بالا ببرد و همچنین برای پنتاگون بسیار کاربردی است و می‌تواند قدرت سیستم‌های خود را بالاتر ببرد.

یکی از مدیران بخش ابری مایکروسافت گفته است: در حقیقت ما پلتفرم ابر بسیار قوی‌ و امنی داریم که دولت فدرال می‌تواند به آن اعتماد کند و اطلاعات مهم خود را آنجا قرار دهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا