تکنولوژی

هدست اپل: هم واقعیت مجازی هم واقعیت افزوده

شایعه عرضه هدست واقعیت افزوده اپل، مدت‌هاست که منتشر شده و حالا اعلام شده که این محصول به تکنولوژی واقعیت مجازی نیز مجهز خواهد بود. این محصول که تحت عنوان T288 شناخته می شود قرار است در سال 2020 عرضه شود. تکنولوژی واقعیت افزوده یا AR می‌تواند شخصیت‌ها و اشیا دیجیتالی را روی تصویر دنیای واقعی اضافه کند و تکنولوژی واقعیت مجازی یا VR، کاربر را به صورت کامل در دنیای دیجیتالی قرار می‌دهد.

اخبار جدید پیرامون هدست اپل، روز جمعه در وبسایت CNET منتشر شد که اگر درست باشد اطلاعات مهمی از شرکت محافظه کاری مانند اپل را فاش می‌کند. وبسایت سی نت، نام منبع اخبار منتشر شده را اعلام نکرده و اپل نیز فعلا در این‌باره نظر نداده است. 

مرتبط : دوربین واقعیت مجازی لنوو آماده پیش خرید

برخی از متخصصان هم زمان با انتشار گزارش‌های جدید اعلام کردند که تولید دستگاهی با مشخصات اعلام شده در گزارش، فراتر از قابلیت‌های کنونی اپل است. مشخصاتی از جمله دو صفحه نمایش با رزولوشن 8K یا اتصال بی سیم به یک باکس با یک پردازنده فوق حرفه‌ای  که در بازار کنونی مشابه آن وجود ندارد.

در هر صورت این اخبار رسمی نیست و امکان تغییر نیز در آن وجود دارد. اما ظاهرا منبع اخبار کاملا مطمئن است که اپل در راستای توسعه تکنولوژی AR قدم برداشته است. در گزاش درآمد سالیانه که در نوامبر معرفی شد، مدیر عامل اپل تیم کوک نیز به تکنولوژی AR اشاره کرد و گفت که این تکنولوژی می‌تواند به کل شیوه ارتباط با فضای دیجیتال را متحول کند.

AR این پتانسیل را دارد که بهره وری را با تغییر کامل زاویه دید کاربر، افزایش دهد. اپلیکیشن‌های خلاق مرتبط با این تکنولوژی نیز می‌تواند تکنولوژی واقعیت مجازی را نسبت به واقعیت افزوده پیشتاز کند. تا کنون تکنولوژی AR حتی در مبتدی ترین حالت مانند بازی موبایلی Pokemon Go نیز بیش از VR مورد استفاده قرار گرفته و حتی بیشتر توسعه سخت افزاری پیدا کرده است. از آنجایی که هر دو تکنولوژی VR و AR زیرساخت‌های تکنیکی مشابهی دارند، تجمیع آنها و تولید یک محصول خلاقانه دو منظوره  می‌تواند با استقبال خوبی روبرو شود.

مرتبط: 

احتمال عرضه Oculus Go در کنفرانس F8 فیس بوک

 

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا