تکنولوژی

آغاز پیش فروش هدست ویژن پرو اپل

هدست مجهز به تکنولوژی واقعیت ترکیبی ۳۴۹۹ دلاری اپل

هدست ویژن پرو شرکت اپل محصولی است که بسیاری از کاربران و طرفداران برند اپل چشم به راه عرضه آن بوده‌اند و حالا پیش فروش این هدست در آمریکا و از طریق وبسایت رسمی اپل آغاز شده است.

کاربرانی که علاقه مند به پیش خرید این هدست هستند باید برای ثبت نام، از طریق فیس آی‌دی آیفون یا آیپد خود، تصویر اسکن شده صورت خود را بارگزاری کرده تا هدستی دریافت کنند که با اندازه صورت آنها کاملا مطابقت دارد. اپل، هدست ویژن پرو را با سیستم ماژولار به خصوصی طراحی کرده تا کاربران بتوانند اندازه آن را دقیقا با اندازه صورت خود تطبیق دهند.

مشتریان برای خرید مدل مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از این هدست باید ۳۴۹۹ دلار، برای خرید مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۳۶۹۹ دلار و برای مدل ۱ ترابایتی، ۳۸۹۹ دلار پرداخت کنند.

افرادی که چشم‌های ضعیف‌تری دارند می‌توانند لنزهای مخصوص دستگاه که Zeiss optical نام دارد را همزمان با پیش خرید ویژن پرو سفارش دهند و از این طریق هنگام استفاده از این هدست نیازی به عینک نخواهند داشت.

 

لنزهای Zeiss optical مخصوص ویژن پرو

همراه با هدست ویژن پرو، قطعات جانبی متعدد دیگری نیز معرفی شده‌اند: کیس مسافرتی، پک باتری اضافه و قطعه‌ای مخصوص جلوگیری بیشتر از ورود نور به داخل هدست، که هر کدام ۱۹۹ دلار قیمت دارد. نگهدارنده باتری Belkin Battery Holder نیز برای حمل راحت‌تر باتری‌های اضافه طراحی شده و ۴۹.۹۵ دلار قیمت دارد.

کیس مسافرتی هدست ویژن پرو
باتری اضافه هدست ویژن پرو

 

نگهدارنده باتری Belkin Battery Holder

هدست ویژن پرو اپل، به تکنولوژی واقعیت ترکیبی (ترکیبی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی) مجهز است و سیستم عامل آن visionOS نام دارد. این هدست از طریق دنبال کردن مسیر حرکت چشم‌ها و دست‌های کاربر و همینطور با دریافت دستورات صوتی از طریق سیستم سیری، فرمان‌های کاربر را انجام می‌دهد. اپل هنگام معرفی ویژن پرو، اعلام کرد که این دستگاه بیش از یک میلیون اپلیکیشن از اکوسیستم‌های آی‌اواس و آیپد اواس را پشتیبانی کرده و همچنین تعدادی اپلیکیشن اختصاصی اکوسیستم visionOS هم طراحی شده است.

دانلود اپلیکیشن برخی از سرویس‌های محبوب مانند نتفلیکس، یوتوب و اسپاتیفای، در ابتدای عرضه این هدست امکانپذیر نیست. اما اپلیکیشن‌های سرگرمی دیگری مانند Disney+، Max،  Amazon Prime Video و Paramount+ در دسترس خواهند بود. کاربر ویژن پرو می‌تواند آیکون اپلیکیشن‌ها را هر کجا که بخواهد در محیط سه بعدی اطراف خود قرار دهد. در سرویس Disney+ کاربران قادر خواهند بود پشت زمینه‌ای برای پخش ویدیوهای خود انتخاب کند مثلا تصویر برج Avengers .

همچنین با اتصال هدست ویژن پرو به لپتاپ مک، کاربر می‌تواند کارهای همیشگی خود را که با مک انجام می‌دهد، از داخل هدست و در فضای واقعیت ترکیبی انجام دهد.

هدست اپل ویژن پرو از روز دوم ماه فوریه (۱۳ بهمن ماه) برای فروش عرضه خواهد شد.

منبع: engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا