تکنولوژی

بیت‌‌کوین رتبه نهم در جستجوی ویکیپدیا

شاید اوایل کار شما هم مجبور بودید به‌ تنهایی از معنی و مفهوم بیت‌کوین سر در بیاورید اما امروزه ویکیپدیا زحمت این کار را برایمان کشیده و هر آنچه که لازم است درباره این ارز مجازی بدانیم به صورت یکجا مهیا کرده است.

در گزارش سالانه جدید ویکیپدیا که در آن 50 عنوان پرطرفدار که بیشتر از بقیه واژه‌ها در ویکیپدیا جستجو شده‌اند، بیت‌کوین توانسته رتبه نهم را در سال 2017 به خود اختصاص دهد. واژه بیت‌کوین در سال 2017 بیش از 16 میلیون بار در ویکیپدیا جستجو شده است.

در این لیست که در پایین آن را مشاهده می‌کنید، بیت‌کوین حدود 1 میلیون بار بیشتر از زن شگفت‌انگیز، 2.6 میلیون مرتبه بیشتر از راک هنرپیشه معروف هالیوود و 2 میلیون بار بیشتر از ایلان ماسک در ویکیپدیا جستجو شده است.

اما در طرف مقابل، دیگر ارزهای مجازی محبوبیت بسیار کمتری نسبت به بیت‌کوین در بین مردم دارند. به‌جز بیت‌کوین، هیچکدام از ارزهای مجازی قادر به قرار گرفتن در این لیست ویکیپدیا در سال 2017 نبوده‌اند.

حتی در بین 5000 کلمه جستجو شده محبوب در هفته گذشته، تنها 4 کلمه از بخش ارزهای مجازی قرار دارند که بیت کوین رتبه 354، بلاک‌چین رتبه 312، ارز مجازی رتبه 1273 و اتریوم رتبه 3710 را به خودش اختصاص داده است.

طبق شواهد واژه بلاک‌چین در حال سبقت گرفتن از واژه بیت‌کوین است که نشانگر علاقه مردم به درک عمیق‌تر از ارزهای مجازی و شناخت تکنولوژی پشت پرده آنها است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا