بررسیموبایل

Finney؛ موبایلی با بلاک‌چین

از آنجایی که امروزه بیت کوین و در کل تکنولوژی بلاک چین از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده، حال می‌بینیم سازندگان اسمارت‌فون هم کم کم گوشی‌های بلاکچین خود را وارد بازار می‌کنند. در گذشته شاهد یکی دو مدل دیوایس بلاک چین توسط شرکت‌هایی همچون اچ‌تی‌سی و «Sirin Labs» بوده‌ایم. شرکت اچ‌تی‌سی چند هفته پیش اعلام کرد که گوشی بلاک‌چین این شرکت آماده پیش سفارش است و روز پنج‌شنبه هم کمپانی Sirin Labs اعلام کرد که مرحله تجاری سازی گوشی Finney  را شروع کرده و در ادامه هم اعلام کرد که این گوشی قادر است تراکنش‌های امن و رمزگذاری شده بلاک چین لحظه‌ای را انجام دهد.

گوشی Finney مطمئنا از نظر شما هم زیبا نیست، حداقل در مقایسه با اسمارت‌فون‌های امروزی اینگونه به نظر می‌رسد. یک بریدگی خوب در بالای نمایشگر وجود دارد و مقداری حاشیه هم در پایین صفحه دیده می‌شود و البته یک نمایشگر کشویی کوچک هم در پشت بدنه قرار دارد. این نمایشگر کوچک که مکانیزمی کاملا جدا از نمایشگر اصلی دارد، به منظور تایید تراکنش‌های بلاک چین و تصحیح جزئیات تراکنش از جمله نوع ارز مجازی و مقصد دریافت کننده استفاده می‌شود. قابلیت‌های بلاک‌چین این گوشی بر روی سیستم‌عامل «Sirin OS» انجام می‌گیرند. این پلتفرم نسخه اندروید مورد تایید گوگل است که مخصوصا برای انجام تراکنش‌های امن موبایلی طراحی شده است.

سیستم عامل Sirin OS به سیستم IPS بر اساس یادگیری ماشین مجهز شده قادر است کاربر را به صوت آنلاین و آفلاین محافظت کند. ضمنا این سیستم‌ عامل به یک استور برای اپلیکیشن‌های DApps هم مجهز است. اپلیکیشن‌های DApps بر پایه بلاک‌چین عمل می‌کنند. علاوه بر اینها، این سیستم عامل از خرید درون برنامه‌ای، ایر دراپ و همچنین سیستم تبدیل توکن (TCS) پشتیبانی می‌کند. این سیستم به کاربران این گوشی این امکان را می‌دهد بین ارزهای مجازی و توکن‌های مختلف به راحتی تبادل انجام دهند.

در دیگر موارد، شما از همان سیستم عامل اندروید اورئو 8.1 استفاده خواهید کرد. فراموش نکنید که این دیوایس در حالت عادی هم می‌تواند تمام کارایی‌های اسمارت‌فون‌های اندرویدی را به شما ارائه دهد و انجام تراکنش‌های بلاک‌چین تنها بخشی از قابلیت‌های این گوشی هستند. گوشی Finney یک پرچمدار مجهز به استانداردهای سال 2018 است که به نمایشگر 6 اینچی فول‌اچ‌دی با نسبت نمایشگر به بدنه 18:9، حسگر اثر انگشت، نمایشگر امن 2 اینچی کشویی برای تراکنش‌های بلاک‌چین، اسنپدراگون 845، 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از رم میکرواس‌دی، دوربین 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، وای‌فای نسخه 802.11 ac، بلوتوث 5 و باتری 3280 میلی‌آمپری است.

حال با توجه به این ویژگی‌ها، باید بدانید Finney یک گوشی ارزان‌ قیمت نیست. برای خرید این گوشی شما باید مبلغی معادل 999دلار پرداخت کنید. البته با پیش خرید این دیوایس از طریق توکن شرکت می‌توانید 10 درصد تخفیف بگیرید. این گوشی قرار است در آینده بسیار نزدیک وارد بازار شود و حتی از طریق فروشگاه آمازون هم قابل خریداری خواهد بود. فعلا تاریخ دقیق عرضه این گوشی اعلام نشده است.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

‫1,066 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا