گوگل

کمک مترجم گوگل به ویکی‌پدیا

در راستای تحقق هدف بزرگ موسسه ویکی‌مدیا برای توسعه مقالات و متن‌های وبسایت ویکی پدیا به اکثر زبان‌های دنیا، گوگل قصد دارد به این کمپانی کمک کند. این موسسه سرویس مترجم گوگل را به ابزار ترجمه محتوای خود اضافه کرده و با استفاده از این ویژگی ویراستارها می‌توانند محتوای مد نظرشان را راحت‌تر به وب‌سایت‌های غیرانگلیسی ویکی پدیا اضافه کنند. شرکت ویکیمدیا گفته افراد حالا می‌توانند از یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های ترجمه ماشینی دنیا (گوگل ترنسلیت) برای این کار استفاده کنند و از این طریق ترجمه متن‌های غیر انگلیسی را با سرعت بیشتری انجام دهند و مقالات خوانا را در زبان‌های متعدد برای کاربران فراهم کنند.

ویکی‌مدیا می‌گوید که ویراستارهای داوطلب این موسسه از مدت‌ها پیش خواستار اضافه شدن مترجم گوگل به سرویس ویراستاری ویکی پدیا بوده‌اند. طبق گفته وب‌سایت ونچربیت، این اقدام در اصل توسعه‌ی قرارداد همکاری قبلی بین این دو شرکت است که در آن گوگل متعهد شده بود که مقالات و پست‌های انگلیسی را در کشور اندونزی بیش از پیش قابل دسترس‌ کند. شرکت گوگل در گذشته حتی مبالغی را هم به عنوان حمایت به ویکیمدیا اهدا کرده بود.

علاوه بر ارائه ترجمه دقیق‌تر، گوگل ترنسلیت پشتیبانی از 15 زبان دیگر را هم اضافه می‌کند که از جمله آنها می‌توان به زبان‌های کردی، هسا، یروبا و زولو اشاره کرد. تمامی این ترجمه‌ها تحت لیسانس رایگان منتشر می‌شوند و قابل به‌کارگیری در ویکی پدیا نیز خواهند بود. ضمنا ویکیمدیا اعلام کرده که اطلاعاتش را با گوگل به اشتراک نخواهد گذاشت و همچنین هیچ دیتایی را از این کمپانی دریافت خواهد کرد.

منبع
engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا