تکنولوژی

پتنت‌های جدید مایکروسافت برای سرفیس تاشو

دسامبر سال گذشته مایکروسافت چند پتنت مرتبط با تبلت‌های تاشو که به‌نظر می‌رسید قابلیت تبدیل شدن به اسمارت‌فون را هم دارند ثبت کرد. بسیاری این پتنت‌ها را همان گوشی‌ها سرفیس مایکروسافت که مدت‌ها است شایعاتی راجع به آنها شنیده می‌شود تلقی کردند. تصاویر این دیوایس که در فایل پتنت دیده می‌شد، یک دیوایس با دو صفحه نمایشگر تاشو را نشان می‌داد که در حالت باز به تبلت یا لپتاپ و در حالت بسته به یک اسمارت فون با سایز معمولی تبدیل می‌شد. شایعات نشان می‌دهند که پروژه ساخت این دیوایس همان پروژه آندرومدا (Andromeda) است و جالب اینکه به‌تازگی چند پتنت که به‌نظر می‌رسد به‌طور اختصاصی برای این دیوایس طراحی شده‌اند نیز به ‌ثبت رسیده‌اند.

یکی از این پتنت‌ها به‌منظور حل مشکل دیوایس در حالتی که دو صفحه نمایشگر در کنار یکدیگر باز شد و به هم چسبیده اند طراحی شده است. در این حالت مایکروسافت گفته که دستورات لمسی مثل همیشه کار نخواهند کرد. در بخشی از توضیحات این اپلیکیشن آمده: «این مسئله می‌تواند باعث کاهش لذت کاربران و در ادامه ناامید شدن آنها در استفاده از چنین دیوایس‌هایی شود. بنابراین استفاده از یک سری سیگنال‌های ورودی در لولای میانی دیوایس می‌تواند این مشکل را حل کند و دستورات لمسی را با توجه به حالت قرارگیری لولای بین دو صفحه نمایشگر تشخیص دهد و این دستورات را در هر حالت به‌شکل عادی اجرا کند.» مایکروسافت می‌گوید استفاده از این دسته اپلیکیشن‌ها باعث هوشمندتر جلوه دادن سیستم‌عامل نیز می‌شود.

در دومین پتنت ثبت شده هم نوعی متد به‌کار گرفته شده تا زمانی که دیوایس در حالت خمیده قرار دارد این اپلیکیشن بتواند دو صفحه نمایش را همچنان صاف نشان دهد. برای حل این مشکل مایکروسافت استفاده از تکنیک «لایه تصحیح کننده تصویر» را در نظر گرفته تا به‌کمک آن و استفاده از خطای دید انسانی نمایشگر را در حالت خمیده کاملا صاف جلوه دهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا