تکنولوژی

نگاهی به تلویزیون هوشمند شیائومی

روز گذشته، شرکت شیائومی تلویزیون Mi TV 4S را با کیفیت 4K HDR در چین معرفی کرد. این محصول همراه با سیستم عامل PatchWall UI و قیمت 477.62 دلار عرضه می‌شود.

تلویزیون Mi TV 4S، مدل ارتقا یافته  Mi TV 4 است، مدلی که ماه گذشته در هند همراه با گوشی‌های هوشمند Redmi Note 5 و  Redmi Note 5 Proمعرفی شد. محصول جدید شیائومی همراه با فریم فلزی طراحی شده و می‌توان آن را روی دیوار نصب کرد یا روی میز قرار داد.

شیائومی این تلویزیون هوشمند را به عنوان جدید ترین محصول سری Mi TV  تحت عنوان  Mi TV 4Sدر چین معرفی کرد. این تلویزیون همراه با صفحه نمایش 55-inch 4K HDR و همراه با سیستم عامل Android-based PatchWall UI  ارائه می‌شود، سیستم عاملی که قبلا نیز در دیگر تلویزیون‌های هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار گرفته بود.

مشخصات Xiaomi Mi TV 4S

تلویزیون Xiaomi Mi TV 4S مجهز به صفحه نمایش 55 اینچی با رزولوشن  3840 x 2160پیکسل است که از قابلیت‌های نور مستقیم پس زمینه، زاویه دید 178 درجه، نرخ تازه سازی (refresh rate) 60Hz و زمان پاسخ دهی دینامیک – dynamic response time– پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون جدید شیائومی مجهز به سیستم عامل اندروید PatchWall UI است که از تکنولوژی یادگیری عمیق مرتبط با هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تمایلات و علایق شخصی کاربر را فرا گرفته و بر اساس آنها بخش home screen وی را تنظیم کند. این دستگاه همچنین با دستیار هوشمند مجهز به هوش مصنوعی و برنامه پخش ویدیوی Mi عرضه می‌شود. برنامه  Mi به کاربر این امکان را می‌دهد هم ویدیوهای آنلاین و هم آفلاین را تماشا کند.

تلویزیون جدید همچنین به پردازنده 4 هسته‌ای 1.5GHz Amlogic Cortex-A53، 2 گیگابایت رم، 50MHz Mali-450 MP3 GPU و 8 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. این تلویزیون هوشمند به یک می ریموت کنترل چند کاره نیز مجهز است که با آن می‌توان دیگر دستگاه‌های هوشمند شیائومی را کنترل کرد. دستگاه ریموت قابلیت‌های دیگری نظیر اینفرارد، بلوتوث، می تاچ و دستور صوتی نیز دارد.

Mi TV 4S  دو اسپیکر استریوی8W  نیز دارد و همچنین از سیستم صوتی دالبی و رمزگشایی DTS-HD decoding نیز پشتیبانی می‌کند. TV Wi-Fi 802.11 b/g/n، Bluetooth 4.2 + LE، 2 خروجی یواس‌بی ، 3 خروجی HDMI ، خروجی AV و Ethernet از دیگر قابلیت‌های این تلویزیون است. Xiaomi Mi TV 4S فعلا برای پیش فروش توسط وب‌سایت شیائومی عرضه شده و در سوم آوریل به بازار وارد خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا