تکنولوژی

تبلیغات ارز رمزپایه در گوگل هم ممنوع شد

گوگل تقریبا آخرین شرکتی است که تبلیغات ارزهای رمزپایه را ممنوع اعلام کرده است.

این غول بزرگ جستجوی اینترنتی روز سه‌شنبه اعلام کرد که ماه ژوئیه امسال سیاست‌ها و قوانینش را به‌منظور محدود کردن تبلیغات برای ارزهای رمزپایه و اطلاعات مرتبط با آنها را بازنگری می‌کند. این ممنوعیت شامل تبلیغات روی وب‌سایت خود گوگل و دیگر وبسیات‌هایی که بر روی گوگل نمایش داده می‌شوند، خواهد شد.

انتشار این خبر از طرف گوگل، یک ضربه جدید بر پیکره بازار نوپای سکه‌های دیجیتالی محسوب می‌شود. ژانویه امسال هم فیسبوک تبلیغات ارزهای رمزپایه در پلتفرم خود را ممنوع اعلام کرده بود. این یعنی فعالان در زمینه تجارت و معاملات ارز رمزپایه از تبلیغ در بزرگترین پلتفرم‌های دنیا یعنی گوگل و فیسبوک محروم خواهند بود. طبق آمار گوگل و فیسبوک در سال گذشته بیش از 63 درصد از تبلیغات دیجیتالی سراسر ایالات متحده را انجام داده‌اند.

این محدودیت در حالی از طرف گوگل اعلام شده که بیت کوین و برخی دیگر از تولیدکنندگان ارز رمزپایه همچنان درگیر فعالیت‌های کلاه‌برداران و تراکنش‌های غیرقانونی با استفاده از این ارزها هستند. از آنجایی که سکه‌های دیجیتالی همچنان غیرقابل کنترل و تراکنش های ارز رمزپایه تحت نظارت نیستند، به هدف مناسبی برای هکرها و کلاه‌برداران تبدیل شده‌اند.

«اسپنسر اسکات» مدیر بخش تبلیغات گوگل در مصاحبه خود در اینباره گفت: «شرکت گوگل هنوز تصور واضحی درباره آینده ارزهای رمزپایه ندارد و از طرف دیگر شاهد وار شدن مشکلات و صدمات متعددی به بسیاری از کاربران رمزپایه از طریق ارزهای رمزپایه بوده‌ایم که به‌همین دلیل قصد داریم با احتیاط بسیار بالایی در زمینه تبلیغات ارزهای رمزپایه عمل کنیم تا صدمات و ضررها در این زمینه را به حداقل برسانیم.»

پس از اعلام این تصمیم گوگل در روز سه‌شنبه، ارزش سهام شرکت‌های ارائه کننده ارزهای رمزپایه با کاهش همراه شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا