تکنولوژی

تلگرام به‌دنبال دور دوم عرضه ارز دیجیتالی

همانطور که می‌دانید تلگرام هفته گذشته موفق شد در اولین دور پیش فروش ارز دیجیتالی خود رقم قابل توجه 850 میلیون دلار را جذب کند. این در حالی بود که این سرویس پیام‌رسان محبوب رقم 600 میلیون دلار را برای دور اول جذب سرمایه پیش‌بینی کرده بود. حال طبق گزارش‌های جدید این شرکت قصد دارد دور دوم عرضه اولیه برای ارز دیجیتالی و شبکه بلاک‌چین خود را برگزار کند.

گفته تلگرام قصد دارد با استفاده از سرمایه جذب شده برای ارز دیجیتالی خود، یک پروتکل جدید را به منظور رقابت با پلتفرم “Ethereum” راه‌اندازی کند. از طرفی هم گفته شده که سرمایه‌دارانی که در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا اواخر دسامبر سال 2018 ارزهای دیجیتالی خود را از تلگرام دریافت نخواهند کرد و تلگرام گفته که ارزهای دیجیتالی این شرکت احتمالا تا قبل از سال 2019 وارد بازار نشوند و همین مسئله باعث شده بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ در دنیای تکنولوژی از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی تلگرام خودداری کنند. برخی از سرمایه‌گذاران معتقدند که نگه داشتن پول سرمایه‌گذاران توسط تلگرام به مدت حداقل 1 سال ریسک بزرگی محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط: علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران مشهور به پول مجازی تلگرام

از طرف دیگر بازار ارزهای دیجیتالی از اوایل سال 2018 با نزول قابل توجهی همراه بوده است. طبق آمار منتشر شده از موسسه CoinMarketCap در حال حاضر ارزش سکه‌های دیجیتالی در مقایسه با ابتدای سال 2018 حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

**گلچین اخبار تکنولوژی را در کانال تلگرام آی‌تی‌ایران بخوانید.

حال با توجه به این شرایط و اینکه تلگرام تا سال 2019 هیچ سکه دیجیتالی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار نمی‌دهد، باید دید آیا این شرکت در سری دوم جذب سرمایه می‌تواند به مبلغ مورد نظرش دست پیدا کند یا خیر.

مطلب مرتبط: ارز دیجیتالی تلگرام

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا