تکنولوژی

کوآلکام در یک قدمی 5G

یکی از اهداف شرکت کوآلکام، ارائه اینترنت 5G در دنیاست و بزرگ‌ترین اقدامی که در راستای اجرایی کردن این هدف برداشته است، معرفی نسل‌های بعدی قطعات مرتبط به تکنولوژی 5G است.

کوآلکام اعلام کرده است که با 19 شرکت سازنده دستگاه‌های دیجیتال قرار داد شراکت امضا کرده که تا سال 2019، حداقل در یکی از محصولات خود از مودم‌های اسنپ دراگن X50 سازگار با اینترنت  5Gاستفاده کنند. قراردادهای دیگری نیز با اپراتورهای مختلف در سرتاسر دنیا امضا شده است تا در سال جاری از مودم های X50 به صورت آزمایشی در طرح‌های خود استفاده کنند. تعدادی از این اپراتورهای عبارتند از AT&T، British Telecom، China Mobile، Deutsche Telekom، Orange، K Telecom، Sprint، Telstra، VerizonVodafone و  است.

شرکت‌های دیجیتال طرف قرار داد کوآلکام نیز شامل: نوکیا، اچ‌ام‌دی، سونی، شیائومی، اوپو، ویوو، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، ایسوس، زد‌تی‌ایی، شارپ و فوجیتسو هستند که در میان این لیست نام برترین‌های دنیای گوشی‌های هوشمند از جمله اپل، هوآوی و سامسونگ خالی است.

هوآوی از تراشه‌های کوآلکام استفاده نمی‌کند اما اپل و سامسونگ هردو از مودم‌های کوآلکام دست کم در تعدادی از محصولات خود استفاده کرده‌اند. گفته می‌شود که در حال حاضر اپل در جریان درگیری قضایی با کوآلکام به سر می‌برد و احتمال دارد در سال 2018، استفاده از مودم‌های کوآلکام را به طور کل متوقف کند و با اینتل همکاری جدید را شروع کند.

مطالب مرتبط:

پایان یکه‌تازی اینتل پس از 25 سال

رقابت بر سر تولید مودم‌های آیفون‌

همکاری هوآوی و اینتل برای نسل پنجم موبایل

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا