تکنولوژی

با برند آنر بیشتر آشنا شوید

برند آنر یک زیربرند (Sub-brand) از کمپانی هوآوی محسوب می‌شود. امروزه این زیربرندها را در صنعت زیاد می‌بینید برای مثال مینی‌کوپر یک زیربرند از ب‌ام‌و است یا موتورولا موبایل زیربرند لنوو به حساب می‌آید. دفتر مرکزی این برند چینی در شنژن واقع شده و موبایل، تبلت، کامپیوتر و گجت‌های پوشیدنی تولید می‌کند. اواخر سال 2011 کم کم ایده آنر شکل می‌گیرد و سال 2013 رسما ثبت می‌شود. از همان سال 2013 که خط تولید آنر به راه افتاد هوآوی تصمیم گرفت با گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت و باکیفیت به رقابت جدی‌تر با برندهای دیگر چینی بپردازد. طولی نکشید تا آنر از مرزهای چین عبور کند و به یک برند جهانی تبدیل شود. در آوریل 2014 آنر موفق شد مدل 3C خود را در مالزی رونمایی کند و اکتبر 2014 هم «آنر 6» را در برلین رونمایی کرد تا رسما وارد بازار اروپا شود.

در شش ماه اول سال 2015 آنر موفق شد 20 میلیون دستگاه موبایل را به فروش برساند، این رقم با همه فروش آنر در کل سال 2014 برابر است و رشد سریع این برند را در دنیا به خوبی نشان می‌دهد. در ژوئن 2015 آنر به 74 کشور دنیا رسید و دومین پرچمدار خود یعنی آنر 7 را به بازار عرضه کرد. آنر موفق شد درآمد و سود خود را در پایان سال 2015 تا دو برابر سال 2014 افزایش دهد و به سود 5 میلیارد دلاری برسد.

فروشگاه مشهور آنلاین آنر یعنی Vmall در سال 2015 در انگلستان و فعال شد و به کاربران امکان می‌داد تا موبایل را مستقیما از کارخانه خریداری کنند. اواخر سال 2015 هم مدیر توسعه بازار آنر اعلام کرد این کمپانی با مدل‌های مختلف موبایل و همچنین گجت‌های پوشیدنی متنوع وارد بازار آمریکا خواهد شد. این برند بهترین زمان برای ورود به بازار آمریکا را انتخاب کرد و در نمایشگاه CES 2016 محصولات خود را به نمایش گذاشت. این برند تصمیم گرفت تا در آمریکا هم سیاست فروش آنلاین خود را حفظ کند که البته با استقبال خیلی خوبی هم روبه‌رو شد. در گزارش ماه آگوست 2016 آنر مشخص شد که این کمپانی بیش از 60 میلیون دستگاه را به‌فروش رسانده و 8.4 میلیارد دلار درآمد داشته است. شاید همین موضوع باعث شد تا انگیزه بیشتری پیدا کند و آنر 8 و آنر مجیک را هم در همین سال معرفی کند.

در دسامبر 2016 آنر از محصول جدیدی به نام آنر مجیک رونمایی کرد که می‌توانست با اطلاعاتی که از کاربر به‌دست می‌آورد خدمات جالبی ارائه کند. برای مثال اگر شما این موبایل را در جیب خود بگذارید صفحه آن خودکار خاموش می‌شود یا اگر از روی میز آن را بردارید صفحه آن روشن می‌شود و البته چهره شما را هم تشخیص می‌دهد و مثلا نوتیفیکیشن‌های شما را به فرد دیگری نشان نمی‌دهد. آنر با توجه به خاطره خوبی که از CES 2016 داشت تصمیم گرفت تا در CES 2017 هم شرکت کند و آنجا هم آنر 6 ایکس را معرفی کرد. از 6 ایکس هم استقبال خیلی خوبی شد و بسیاری رسانه‌های مهم مانند دیجیتال ترندز و اسلش گیر به این موبایل لقب «بهترین دستگاه در CES» را دادند. در آوریل 2017 هم پرچمدار بعدی این کمپانی با نام آنر 8 پرو معرفی شد که در چین با نام وی 9 شناخته می‌شود. چهارمین پرچمدار آنر هم با نام آنر 9 در ژوئن 2017 معرفی شد و توانست یک میلیون از این دستگاه را فقط در ماه اول به فروش برساند.

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی آنر 9

مقایسه آیفون 8 با آنر 9

نگاهی ویژه به طراحی خاص آنر ۹

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا