تکنولوژی

تقلب هوآوی در بنچمارک‌ لو رفت

امروز شرکت سازنده اپلیکیشن بنچمارک 3DMark اعلام کرد که پس از تحقیقات انجام شده قصد دارد نتایج بنچمارک گوشی‌های P20 و 3 گوشی دیگر را که همگی به هوآوی تعلق دارند از لیست برترین بنچمارک‌های وبسایت خود حذف کند. طبق تحقیقات به عمل آمده شرکت هوآوی به دستکاری عملکرد گوشی‌هایش در حین اجرای برنامه‌های بنچمارک به منظور ثبت امتیاز بهتر در این تست‌ها محکوم شده است.

گوشی‌هایی که قرار است از لیست اپلیکیشن 3DMark حذف شوند پی20، پی20 پرو، نوا 3 و آنر پلی هستند. شرکت هوآوی هم اعتراف کرده گوشی‌های خود را طوری تنظیم کرده که عملکرد آنها در هنگام اجرای تست‌های بنچمارک به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند تا نتایج بهتری ثبت کرده و رتبه بهتری کسب کنند.

البته سازندگان این اجازه را دارند که عملکرد گوشی‌هایشان هنگام اجرای برنامه‌های سنگین را بالا ببرند اما این کار زمانی که گوشی در حال انجام تست‌های بنچمارک باشد قانونی نیست و این همان کاری است که هوآوی قصد داشته با زیرکی و به دور از چشم شرکت UL، سازنده اپلیکیشن 3DMark انجام دهد. البته هوآوی اولین شرکتی نیست که عملکرد گوشی‌های خود را دستکاری می‌کند. سال 2013 هم شرکت سامسونگ هم به انجام چنین اعمال مشابهی در پرچمداران خود محکوم شد و سال گذشته هم نوبت به شرکت وان‌پلاس رسید که چنین عملی را مرتکب شود.

نکته جالب ماجرا اینکه نتایج این بنچمارک‌ها آنقدرها هم اهمیت ندارند و تنها یک سری ارقام را نمایش می‌دهند که فقط بخش بسیار کوچکی از علاقه‌مندان و خریداران آنها را درک می‌کنند و به آنها اهمیت می‌دهند. نتایج این بنچمارک‌ها هرچه که باشد هیچگاه نمی‌توانند جایگزین تجربیات کاربر در حین استفاده از گوشی شوند و در هر صورت، نتایج استفاده عملی از گوشی از اهمیت خیلی بیشتری در مقایسه با نتایج بنچمارک برخوردار هستند.

منبع: ام‌اس‌ان

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا