تکنولوژی

سرمایه گذاری ب‌ام‌و برای توسعه خودروهای خودران

ب‌ام‌و مصمم است که تغییرات اساسی در صنعت خودروسازی ایجاد کند. این شرکت اخیرا اعلام کرد که تصمیم دارد 240 میلیون دلار برای طراحی و تولید باتری‌های کم مصرف خودروهای برقی سرمایه گذاری کند. حالا ب‌ام‌و در بیانیه جدیدی اعلام کرده که می‌خواهد با سرمایه گذاری 118 میلیون دلاری، مسرهای اختصاصی برای خودروهای الکتریکی و خودران خود بسازد که قرار است در کشور چک قرار بگیرند. پیستی که قرار است در کشور چک ساخته شود، اولین پیستی محسوب می‌شود که برای پروژه‌های آزمایش خودرو شرکت ب‌ام‌و در اروپای شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیست 4.8 کیلومتر مربعی، قرار است برای آزمایش خودروهای خودران این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت ب‌ام‌و همین حالا نیز در نزدیکی شهر مونیخ  آلمان (محل اصلی کارخانه ب‌ام‎و) و همنیطور در کشورهای فرانسه و سوئد، امکانات آزمایش خودرو دارد که ظرفیت استفاده برای محصولات جدید این شرکت را ندارند و به همین دلیل تصمیم به گسترش آنها گرفته شده است.

ب‌ام‌و خودرو مدل فوق پیشرفته خود را که iNext نام دارد را در سال 2021 معرفی خواهد کرد. این شرکت با همکاری شرکت‌هایی نظیر اینتل، Delphi و Mobileye تصمیم دارد نسل جدید خودروهای بدون راننده را عرضه کند. ب‌ام‌و همچنین تصمیم دارد در سال 2025، خودروهای نیمه الکتریکی خود را عرضه کند که مجهز به 25 باتری هستند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا