تکنولوژی

سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری خارجی دیجی‌کالا

دیجی‌کالا یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده که سرمایه‌گذاری خارجی این شرکت در کتاب عملکرد صد روزه دولت منتشر شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دیجی‌کالا این شرکت از سال 1394 فرآیند جذب سرمایه را از طریق شرکت اینترنشال اینترنت اینوست‌منت (IIIC) و به مبلغ 100 میلیون دلار و در قالب افزایش سرمایه و در ازای 21 درصد سهام آغاز کرد. به گفته دیجی‌کالا این فرآیند جذب سرمایه با اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی ( فیپا) از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران کامل شده است. دیجی‌کالا در این بیانیه خاطرنشان کرده که برای استمرار رشد این شرکت جذب سرمایه‌گذاری خارجی استراتژیکی موثر است که علاوه بر آورده مالی به انتقال دانش فنی و تجربیات مدیریتی تراز جهانی متعهد باشد.

مرتبط : دیجی‌کالا نگاهی از درون

در بیانیه دیجی‌کالا همچنین آمده است: این نخستین بار است که سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ ایرانی به عنوان عملکرد دولت در بخش سرمایه‌گذاری خارجی مورد تاکید قرار گرفته و سهام مبادله شده نیز به طور شفاف اعلام می‌شود.

دیجی‌کالا تاکید کرده که اکثریت سهام این شرکت همچنان در اختیار افراد و شرکتهای ایرانی قرار دارد ضمن اینکه این سرمایه‌گذاری  علاوه بر ارزش مادی منجر به انتقال دانش فنی و تجربیات مدیریتی تراز جهانی نیز شده است. دیجی‌کالا پیش بینی کرده که ارزش این شرکت از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.

دیجی ‌کالا در انتهای این بیانیه توضیح داده که شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی است که در سال 2015 در اروپا فعالیت خود را با جذب سرمایه‌گذاران اروپایی و متخصص در صنعت اینترنت و تکنولوژی آغاز کرده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا