بررسیتکنولوژیخودرو

بررسی لامبورگینی شاسی‌بلند

امروزه در صنعت خودروسازی دنیا، می‌توان گفت که خودروسازان برای عقب نماندن از عرصه رقابت بایستی نگرش خود را نسبت به معرفی و عرضه خودروهای SUV تغییر دهند چرا که امروزه این دسته از خودروها محبوبیت قابل توجهی در بین مردم دنیا پیدا کرده‌اند. حال اگر چه شرکت لامبورگینی در سال‌های دور سابقه تولید خودروهای SUV و حتی تراکتورها را در کارنامه خود دارد، اما خودروی جدید این کمپانی که پس از مدت‌های تنتظار معرفی شده قرار است در بازار پرسود خودرو با قدرتمندترین و البته گران‌ترین خودروهای SUV امروزی دنیا رقابت کند.

اوروس (Urus) که جدیدترین شاهکار این شرکت ایتالیایی محسوب می‌شود، قرار است با خودروهای هم رده دیگر شرکت‌ها از جمله «بنتایگا» شرکت بنتلی و «کاین» شرکت پورشه رقابت کند. البته خودروی G-Wagen شرکت مرسدس بنز و «رنج روور» از شرکت لندروور هم از دیگر رقبای قدرتمند در این عرصه محسوب می‌شوند.

طبق گفته شرکت لامبورگینی، «اوروس» (که نام آن در اصل از نام اجداد وحشی گاوهای ایتالیایی امروزی برگرفته شده است) بر اساس و مشابه دو مدل خودروی پرطرفدار قبلی این شرکت یعنی اونتادور و گالاردو طراحی شده است. البته تفاوت اصلی در طراحی اوروس با مدل‌های کوپه قبلی لامبورگینی، اضافه شدن 2 درب و صندلی در عقب خودرو و همچنین انتقال موتور به جلوی خودرو است که باعث شده این مدل با دیگر خودروهایی که تا به‌امروز از لامبورگینی دیده‌ایم تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

فضای داخل خودرو هم تقریبا مشابه خودروهای اسپرت لامبورگینی طراحی شده و البته استفاده از درب‌های معمولی به جای درب‌های پروانه‌ای باعث شده این خودرو در مقایسه با دیگر مدل‌‌های سوپر اسپرت لامبورگینی مانند اونتادور، بیشتر ظاهری مشابه خودروهای خانوادگی داشته باشد. نکته قابل توجه بعدی در این خودرو را می‌توان دستیار راننده سطح 2 دانست که در سرعت‌های متوسط قادر است کنترل خودرو از جمله فرمان و ترمز را برعهده بگیرد. البته این سیستم را نمی‌توان با سیستم راننده خودکار خودروهایی مانند تسلا مقایسه کرد اما به جرات می‌توان اوروس را اتوماتیک‌ترین خودروی شرکت لامبورگینی تلقی کرد.

جدا از طراحی ظاهری، اوروس از لحاظ موتوری هم قدرتمند و بی‌نظیر است. قدرت این خودور از یک موتور 4.0 لیتری 8 سیلندر با 2 توروبوشارژ به دست می‌آید که البته در کنار این مشخصات بایستی به 650 اسب بخار هم اشاره کنیم. این مشخصات قدرتمند باعث شده اوروس 0 تا 100 کیلیومتر در ساعت را در 3.6 ثانیه طی کرده و همچنین به حداکثر سرعت305  کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. ضمنا ویژگی‌هایی از جمله امکان کنترل چرخ‌های عقبی و یک سری حالت‌های رانندگی پیش‌فرض مختلف نشان می‌دهد که اوروس یک سوپر اسپرت در هیبت SUV است. ضمنا توانایی‌های آفرود این خودرو هم قابل قبول و امیدوار کننده هستند و شرکت لامبورگینی در معرفی این خودرو به سیستم پیشرفته کنترل 4چرخ اشاره کرده که قارد است نیرو را متناسب با موقعیت خودرو بین چرخ‌ها تقسیم کند.

قرار است اوروس از مهرماه سال 2018 برای فروش به بازار بیاید و گفته می‌شود قیمت این خودرو در ایالات متحده چیزی نزدیک به 200 هزار دلار خواهد بود که با افزایش امکانات و آپشن‌ها ممکن است قیمت خودرو کمی بالاتر هم برود. البته در نظر داشته باشید قیمت خودروی مدل AMG G63 شرکت مرسدس بنز خیلی بالاتر از قیمت فعلی این محصول جدید شرکت لامبورگینی است، بنابراین با توجه به قیمت اوروس، احتمال می‌رود استقبال خوبی از این خودرو در سراسر دنیا به‌عمل بیاید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا