تکنولوژی

600 میلیون دستگاه به ویندوز 10 مجهز شده‌اند

مایکروسافت آمار مرتبط با سیستم‌عامل ویندوز 10 خود در سال 2017 را مجددا به‌روزرسانی کرد و طی آن اعلام کرده بیش از 600 میلیون دستگاه مختلف در سراسر دنیا در حال حاضر به جدیدترین سیستم‌عامل این شرکت یعنی ویندوز 10 مجهز هستند. این دستگاه‌ها شامل کامپیوترهای خانگی، تبلت‌ها، کنسول‌های ایکس‌باکس وان، هدست‌های هولولنز و حتی موبایل‌ها و سرفیس هاب‌ها نیز می‌شوند. این ارقام توسط مدیرعامل مایکروسافت «ساتیا نادلا» و در جریان جلسه سالانه بین مدیران مایکروسافت با سهام‌داران این شرکت اعلام شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی مایکروسافت، قرار بود تا سال 2018 بیش از 1 میلیارد دستگاه در سراسر دنیا به ویندوز 10 مجهز شوند. اما این شرکت سال جاری از این رویا دست کشید و اعلام کرد که رسیدن به رکورد 1 میلیارد دستگاه مجهز به ویندوز 10 تا سال 2018 امکان‌پذیر نیست و زمان بیشتری برای رسیدن به این هدف نیاز است. هنوز مشخص نیست که چقدر زمان برای رسیدن به این رقم نیاز است چراکه با اتمام ارائه آپدیت‌های جدید این ویندوز به صورت رایگان، گسترش ویندوز 10 هم نسبت به گذشته با کاهش قابل توجهی همراه بوده است. چند ماه پیش مایکروسافت اعلام کرد ویندوز 10 در 500 دیوایس در سراسر جهان به‌کارگرفته می شود و همچنین اذعان داشت که این شرکت دیگر به ویندوزفونه ا در جهت افزایش این آمار امید چندانی نخواهد داشت. حال بعید به‌نظر می‌رسد که گوشی‌ها بتوانند نقش قابل توجهی در رسیدن مایکروسافت به هدف 1 میلیاردی داشته باشند.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز هم در رسیدن به هدف 1 میلیاردی خود ناامید نشده. بسیاری از منابع می‌گویند که مایکروسافت رسیدن به مرز 550 میلیون تا پایان ژوئیه و 575 میلیون دستگاه مجهز به ویندوز 10 تا پایان سپتامبر را برنامه‌ریزی کرده است. حال رسیدن به مرز 600 میلیون دستگاه مجهز به ویندوز 10 تا پایان نوامبر نشان می‌دهد که ارقام با برنامه‌ریزی‌های جدید مایکروسافت در جهت رسیدن به مرز 1 میلیارد دستگاه کاملا تطابق دارند. حال باید دید رسیدن به رکورد 1 میلیارد دستگاه مجهز به ویندوز 10 تا کی طول خواهد داشت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا