تکنولوژی

بازگشت یوتیوب به «اکو شو» آمازون

2 ماه پس از اختلاف به‌وجود آمده بین دو غول بزرگ تکنولوژی یعنی گوگل و آمازون که منجر به توقف پشتیبانی سرویس محبوب یوتیوب از دستگاه «اکو شو» آمازون شد، حال شواهد نشان می‌دهند که ظاهرا هردو شرکت کدورت‌ها را فراموش کرده‌اند چراکه یوتیوب دوباره به اکو شو آمازون بازگشته است.

البته آمازون علاوه بر اضافه کردن مجدد سرویس یوتیوب، پشتیبانی از دیگر سرویس‌های ویدیویی از جمله Vimeo و Dailymotion را هم آغاز کرده است. گوگل در ابتدا اعلام کرده بود که آمازون با استفاده از سریس یوتیوب بر روی دستگاه‌های اکو شو، قوانین و سیاست‌های گوگل را زیر پا گذاشته است و باعث ایجاد تجربه‌ای ناخوشایند از این سرویس برای کاربران شده است. حال به‌نظر می رسد اختلاف بین آمازون و گوگل به طور کامل حل شده و جدیدترین نسخه از رابط کاربری این سرویس هم بر روی اکو شوهای آمازون قابل استفاده است.

مطلب مرتبط: حذف یوتیوب اکو شو را 30 دلار ارزان کرد

ضمنا به‌کارگیری جدیدترین نسخه یوتیوب بر روی اکو شو با اضافه شدن ویژگی‌های مختلفی از جمله ایجاد اشتراک (Subscription)، ویدیوهای پیشنهادی بعدی و پخش اتوماتیک همراه بوده است. این ویژگی‌ها ابتدا و قبل از حذف یوتیوب از روی اکو شو بر روی این دستگاه قابل استفاده نبودند. البته باید توجه داشت که این ویژگی‌ها در کنار رابط کاربری دوست داشتنی و با استفاده از فرمان‌های صوتی به دستیار صوتی «الکسا» هم قابل استفاده هستند.

البته در توییت های مختلفی که از سوی کاربران منتشر شده، گفته می شود در صورت درخواست از الکسا برای اجرای کلیپ‌ها از طریق یوتیوب، تنها صدای آنها پخش می‌شود و کاربر برای مشاهده تصویر کلیپ‌ها بایستی حتما از دستورات لمسی بر روی صفحه هم استفاده کند. ضمنا با گفتن دستور «Alexa, Zoom in»، کلیپ ها به صورت تمام صفحه نمایش داده می‌شوند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا