تکنولوژی

هرآنچه باید از مراسم جدید تسلا بدانید

شرکت بزرگ خودروسازی تسلا، پنجشنبه شب طی مراسمی دو نوع خودرو جدید را معرفی کرد. ایلان ماسک، موسس و رئیس شرکت تسلا، طی مراسمی که در Hawthorne ایالت کالیفرنیا برگزار شد، دو نوع خودرو را معرفی کرد که یکی از آنها اولین کامیون/ نیمه کامیون تسلا ودیگری دومین نسل از خودروهای Roadster این شرکت بود. شرکت تسلا اخیرا با مشکلات مالی و تولیدی مواجه شده است وهم مسئولان این شرکت و همچنین طرفداران این برند ممتاز خودرو،با این دو خودروی جدید به آینده امید بیشتری پیدا کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، نیمه کامیون تسلا- Tesla Semi truck-با یک بار شارژ، مسافتی معادل 800 کیلومتر را می‌پیماید که بسیار بیشتر از میزانی است که توقع می‌رفت. این خودرو همچنین با قابلیت شارژ خورشیدی Megachargers به عنوان سیستم شارژر مکمل ارائه شده است و این امکان را به خودرو می‌دهد تا  643 کیلومتر را در 30 دقیقه طی کند. تمامی این موارد این کامیون الکتریکی را به یکی از استثنائی‌ترین خودروهای جاده‌ای تبدیل خواهد کرد.

ماسک همچنین اعلام کرد که این کامیون می‌تواند 1609 کیلومتر را بدون هیچ مشکل فنی طی کند که قطعا تایید کننده حسن شهرت این برند در تولید محصولات با کفیت بسیار بالاست. تسلا قبلا هنگام عرضه مدل اکس که درب‌هایش به صورت بال‌های عقاب باز می‌شد، با مشکلات فنی روبرو شد. همچنین گزارش‌هایی در رابطه با خرابی تکنیکال خودروهای مدل S و مدل 3   نیز منتشر شد که باعث شد مشتریان تا حدودی نا امید شوند. با این وجود نیمه کامیون جدید این شرکت بازهم به میزان بالا پیش خرید شد و قرار است در سال 2019 عرضه شود که نشان دهنده شناخته شدن این برند و اعتماد مشتریان به آن است. نیمه کامیون تسلا به قابلیت اتوپایلوت یا رانندگی خودکار بدون راننده مجهز است اما این شرکت اعلام کرده است که این قابلیت به صورت کامل بدون نیاز از راننده نیست.

در پایان مراسم، تسلا یک سورپرایز ارائه کرد. خودروی رودستر نسل دوم که توسط ماسک معرفی شد، تمامی حضار را شوکه کرد. نسل اول این نوع خودرو که با کمک شرکت Lotus Cars در بریتانیا ساخته شد و تولید آن در سال 2012 متوقف شد، مدت‌ها بود که به فراموشی سپرده شده بود. اما حالا تسلا تصمیم گرفته که خط تولید نسخه جدید این مدل را دوباره راه اندازی کند. مشتریان این شرکت همین حالا می‌توانند یک خودرو رودستر تسلا را با مبلغ 50 هزار دلار پیش خرید کنند. قیمت تمام شده این خودرو 200 هزار دلار پیش بینی می‌شود و تا سال 2020 عرضه نخواهد شد.

نکته منصر به فردی که خودروی رودستر تسلا دارد این است که می‌تواند مسافتی معادل 99 کیلومتر بپیماید. ماسک ادعا می کند که این خودرو مسافت رفت و برگشت بین شهر لس آنجلس به سن فرانسیسکو را تنها با یک بار شارژ بپیماید که یک رکورد برای یک خودروی الکتریکی محسوب می‌شود. مراسم اخیر تسلا تا حدودی نشان می‌دهد که ماسک برای حضور خودروهای تسلا در دهه جدید، چه برنامه‌هایی در سر دارد. هر دو سبک خودروی رودستر و نیمه کامیون، هم جنبه تفریحی و هم جنبه کاربردی دارند که شاهدی است بر اینکه تسلا قصد دارد تمامی زوایای دنیای حمل و نقل را در محصولات متنوع خود پوشش دهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا