تکنولوژی

ممنوعیت استفاده از ساعت هوشمند برای کودکان آلمانی

سازمان شبکه فدرال آلمان چند روز پیش طی بیانیه‌ای ممنوعیت استفاده از اسمارت‌واچ‌ها برای کودکان را اعلام کرد و به والدینی که برای فرزندان خود ساعت هوشمند خریداری کرده‌اند دستور داده که هرچه سریع‌تر آنها را نابود کنند. این بیانیه تند و قاطع در پاسخ به افزایش نگرانی‌ها درباره نفوذ به حریم خصوصی افراد از طریق وسایل هوشمند کودکان منتشر شده است.

رئیس سازمان شبکه فدرال آلمان در این رابطه می گوید: «والدین از طریق یک اپلیکیشن از ساعت‌های هوشمند کودکان برای گوش دادن به صداهای محیط اطراف فرزندان خود استفاده می‌کنند که این اقدام غیرقانونی محسوب می‌شود. سازمان ما حتی به معلم‌های دانش‌آموزان هم هشدار داده است چراکه این دسته از والدین با استفاده از ساعت‌های هوشمند کودکان به صحبت‌های معملم‌ها در داخل کلاس هم گوش می‌دهند.»

در چند سال اخیر چنین نگرانی‌هایی با افزایش چشمگیری همراه بوده چراکه گجت‌های پوشیدنی مخصوص کودکان هر روزه محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند و از طرف دیگر اقدامات والدین در رابطه با شنود صداها با استفاده از این گجت‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

ماه گذشته هم انجمن مصرف کنندگان نروژ، طی گزارشی اعلام کرد که افراد مراقب دستگاه‌های مجهز به سیستم جی‌پی‌اس خود باشند چراکه هکرها به راحتی می‌توانند به‌آنها نفوذ کرده و اطلاعات مختلفی از افراد را به سرقت ببرند. در این گزارش 4 برند ساعت هوشمند کودکان نام برده شده که شامل Gator 2، Tinitell، Viksfjord و Xplora می‌شد. اما در بیانیه‌ای که چند روز پیش منتشر شد دستور ممنوعیت استفاده از تمامی برندهای ساعت‌ هوشمند کودکان داده شد. فوریه امسال هم این سازمان ممنوعیت استفاده از عروسک‌های «My Friend Cayla» را به‌دلیل به‌کارگیری میکروفون و بلوتوث در آنها را اعلام کرده بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا