تکنولوژی

احتمال معرفی گوشی تاشو هوآوی تا سال آینده

سال 2017، سال محبوبیت تِرَند گوشی‌هایی با صفحه نمایش بدون حاشیه بود. این قابلیت برای اولین بار در گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 معرفی شد و قرار است در آیفون ایکس اسطوره‌ای و دیگر گوشی‌ها نیز اضافه شود. اما طبق پیش‌بینی‌ها، ترند محبوب سال 2018 به احتمال زیاد گوشی‌هایی با صفحه نمایش تاشو خواهند بود.

ZTE اولین بار با گوشی Atom M، صفحات نمایش دو قسمتی را معرفی کرد که به نوبه خود محصولی منحصر به فرد محسوب می‌شد اما در این میدان، رقیب دیگری به نام Axon 7 نیز وجود داشت که بسیار کاربردی‌تر به نظر می‌رسید و با قیمت مناسب‌تری نیز عرضه شد.

محصول ساخته شده توسط شرکت ZTE شاید از هر لحاظ عالی به نظر نیاید اما می‌تواند آغزگر راه جدیدی در صنعت گوشی‌های همراه محسوب شود. طبق گزارش CNet، شرکت هوآوی در حال توسعه گوشی هوشمند تاشو است که تا سال آینده معرفی خواهد شد. مدیر بخش تجاری هوآوی، Richard Yu، اعلام کرده است که این شرکت در حال توسعه نسخه‌ای اولیه از این محصول است که البته جای نوآوری و پیشرفت، زیاد دارد:« ما صفحه دو قسمتی در اختیار داریم. اما هنوز فاصله بین دو صفحه خیلی زیادتر از حد مورد نظر ماست. این فاصله باید از بین برود.»

هوآوی با ابداع این نوآوری امیدوار است تا از دیگر رقبای خود پیشی گرفته و تبدیل به بزرگ‌ترین شرکت سازنده گوشی‌های همراه در دنیا شود. این شرکت به اندازه کافی منابع و ابزار لازم برای تحقق چنین ادعایی را دارد که البته شاید نتواند جایگزین دو برند برتر روز بازار گوشی‌های همراه- سامسونگ و اپل -شود اما بدون شک همین حالا نیز سومین شرکت سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در دنیا محسوب می‌شود.

هوآوی تنها شرکتی نیست که به دنبال توسعه گوشی‌های هوشمند تاشو است. سامسونگ امیدوار است که سال آینده گوشی هوشمند دو قسمتی خود را عرضه کند. محصول سامسونگ که ظاهرا مجهز به یک صفحه نمایش منعطف است، با شایعات و انتظارات کاربران در زمینه گوشی‌های تاشو تناسب زیادی دارد.

در مورد هوآوی فعلا باید منتظر بمانیم تا ببینیم محصول توسعه یافته تا چه میزان به گوشی سامسونگ ZTE مشابهت دارد. در هر صورت به نظر می‌آید سال 2018، سال بسیار هیجان انگیزی برای دوستاداران و علاقه مندان به بازار گوشی‌های هوشمند باشد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا