اپللپ‌تاپ

احتمال عرضه مک‌بوک تاشو اپل در سال ۲۰۲۶

بر اساس گزارش‌های و اخبار غیر رسمی، اپل برنامه دارد در سال ۲۰۲۶ یک مک‌بوک “تمام‌صفحه مجهز به پردازنده M5” عرضه کند.

طبق گفته تحلیل‌گر اپل، مینگ-چی کو، این شرکت در ابتدا برنامه داشت که این مک‌بوک ۲۰.۳ اینچی را در سال ۲۰۲۷ عرضه کند؛ با این حال، این جدول زمانی به سال ۲۰۲۶ منتقل شده است.

البته هنوز جزئیات زیادی درباره این لپ‌تاپ جدید منتشر نشده اما چی-کو معتقد است این دستگاه ممکن در دو اندازه ۲۰.۳ اینچی و یا ۱۸.۸ طراحی شود:«تفاوت بین این دو اندازه در قابلیت تاشو بودن آنهاست، به عبارت دیگر اندازه صفحه نمایش لپ تاپ ۲۰.۳ اینچی، در حالت بسته به 14 الی 15 اینچ و اندازه صفحه نمایش دستگاه ۱۸.۸، به 13 الی 14 اینچ خواهد رسید.»

طبق گفته چی-کو اپل قصد دارد پنل نمایشگر این لپ‌تاپ را به گونه‌ای طراحی کند که تا حد امکان بدون چین‌خوردگی باشد. برای دستیابی به این قابلیت، هم پنل و هم لولای به کار رفته باید طراحی به خصوص و پیشرفته‌ای داشته باشند که همین ویژگی هزینه ساخت این دستگاه بالا می‌رود. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که  هزینه طراحی و ساخت پنل نمایشگر این لپ‌تاپ تاشو بین ۶۰۰–۶۵۰ دلار و هزینه ساخت لولای آن،  ۲۰۰–۲۵۰ دلار خواهد بود.

با این هزینه‌های بالا، احتمالاً خود لپ‌تاپ نیز بسیار گران خواهد بود. به گفته چی-کو، اگر اپل بتواند هزینه‌های ساخت این دستگاه را، قبل از تولید انبوه کاهش دهد، قیمت مک‌بوک تاشو این شرکت می‌تواند به هزینه کنونی Vision Pro نزدیک شود (قیمت هدست ویژن پرو اپل از ۳۴۹۹ دلار شروع می‌شود.)

علاوه بر آن نمایشگر تمام‌صفحه، انتظار می‌رود این مک‌بوک به تراشه سری M5 نیز مجهز باشد.

با این حال، ساخت این دستگاه همچنان در مرحله شایعه قرار دارد و اطلاعت رسمی درباره آن وجود ندارد.

منبع: pcmag

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا