تکنولوژی

قابلیت جدید گوگل نیامده رفت!

گوگل در گزارش BuzzFeed News تایید کرد که قابلیت جدید برنامه گوگل مپ به دلیل بازخورد بسیار منفی کاربران، حذف می‌شود. این قابلیت، که نشان می‌دهد در یک مسیر پیاده روی مشخص شده، به اندازه چند کاپ کیک کالری می‌سوزانید، تنها به صورت آزمایشی و فقط برای کاربران آیفون ارائه شده بود که تا آخر امشب از این برنامه حذف خواهد شد.

قابلیت مشخص کردن میزان کالری سوزانده شده در یک مسیر پیاده روی، اخیرا به این برنامه اضافه شده است که در هر قسمت از مسیر به صورت مجزا نمایش داده می‌شود. این قابلیت در حقیقت به دلیل افزایش انگیزه کاربران برای پیاده روی کردن به جای استفاده از ماشین در مسیرهای کوتاه اضافه شده است. مدتی بعد از اجرای این قابلیت، کالری مسیر پیاده روی شده با تعداد کاپ کیک نمایش داده می‌شد که تنها برخی از کاربران، این تغییر را مشاهده می کردند. سه نقطه افقی در کنار این اطلاعات نمایش داده می شود که در صورت انتخاب کاربر، اطلاعات زیر نشان داده می‌شود:

یک شخص معمولی، با پیاده روی در یک مسیر 1.6 کیلومتری(ا مایلی)، تقریبا 90 کالری می‌سوزاند. برای اینکه این عدد را برای کاربران ملموس‌تر کنیم، تعداد کالری‌های سوزانده شده را حالا بر اساس تعداد نوعی دسر نمایش می‌دهیم. هر کاپ کیک تقریبا 110 کالری دارد.

در حالی که گوگل با هدف افزایش انگیزه به تغییر روند زندگی به عادت‌های سالم‌تر این اطلاعات را به قابلیت خود اضافه کرده است، اما ظاهرا مردم از این اطلاعات راضی نیستند. در انتقادهای عنوان شده، این اطلاعات را برای افرادی که بیماری عادت‌های بد تغذیه‌ای دارند، می‌تواند بسیار محرک و منفی باشد. تخمین زده می‌شود که حدود 30 میلیون نفر در آمریکا از بیماری عادات بد غذایی رنج می‌برند.

به علاوه بسیاری از کاربران عنوان کرده‌اند که این اطلاعات نباید به در قالب نوعی خوراکی بی خاصیت ارائه شود- کاپ کیک- که بیشتر مورد علاقه خانم‌هاست. همچنین، کاربرانی که علاقه نداشتند این اطلاعات را بینند نیز راهی برای غیرفعال کردن آن در دسترس نداشتند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا