تکنولوژی

High Sierra از امروز آماده دانلود

سیستم عامل MacOS High Sierra هم بالاخره برای کامپیوترهای شرکت اپل یعنی مکبوک‌ها و آی‌مک‌ها منتشر شد و کاربران مک از همین حالا میتوانند این آپدیت جدید را به صورت رایگان از اپ‌استور شرکت اپل دریافت نمایند. تمامی دستگاه‌های مکبوک تولید شده از سال 2010 و آی‌مک‌های تولید شده از سال 2009 به بعد می‌توانند از این نسخه جدید استفاده کنند.

لینک رسمی دانلود سیستم‌عامل High Sierra 

پس از نصب این آپدیت، احتمالا متوجه هیچ تغییر و طراحی متفاوتی نخواهید شد اما هسته مرکزی این سیستم‌عامل نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی داشته است. سیستم عامل MacOS High Sierra از یک فایل سیستم جدید و پیشرفته بهره می‌برد و همچنین از استانداردهای ضروری مرتبط با نمایش عکس‌ها (HEIF) و ویدیوها (HEVC) نیز پشتیبانی می‌کند. استاندارد HEVC در اصل همان استاندارد H.265 است که به‌منظور نمایش محتوای 4K با استفاده از حداقل قدرت دستگاه و ظرفیت باتری طراحی شده است.

البته چند تغییر ظاهری هم در فضای سیستم عامل جدید اعمال شده است. برای مثال اپلیکیشن Photos از ابزارهای بسیار وسیع‌تری برای ویرایش تصاویر بهره می‌برد. ضمنا اپل در مرورگر سافاری پخش خودکار ویدیوها را متوقف کرده و همچنین با به‌کارگیری تکنولوژی Intelligent Tracking Prevention کار را برای تبلیغ‌کنندگان در فضای وب بیش از پیش سخت‌تر کرده است. ضمنا دستیاری صوتی Siri صدای طبیعی‌تری دارد و اپلیکیشن Notes هم به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا