تکنولوژی

پخش زنده بازی‌ها با Mixer Create

مایکروسافت تصمیم دارد اضافه کردن پلتفرم پخش زنده بازی Mixer به رقابت با Twitch آمازون و Gaming یوتیوب برود. این قابلیت حالا به صورت بتا به روی برنامه‌های سیستم عامل‌های آی‌او‌اس و اندروید ارائه شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بازی‌های خود را به صورت مستقیم از روی گوشی‌های هوشمند خود، پخش کنند.

دانلود نسخه اندروید

دانلود نسخه آی‌اواس

برنامه Mixer Create با تمام بازی‌های اندرویدی سازگار است اما کاربران آیفون محدودیت بیشتری دارد و تنها قادر خواهند بود بازی‌هایی را پخش کنند که ReplayKit را پشتیبانی می‌کنند. همچنین قابلیت جالب دیگری نیز تحت عنوان Co-Streaming اضافه شده است که از طریق آن کاربر می تواند به همراه سه دوست خود، یک بازی را هم از روی پی سی و هم از روی کنسول اکس باکس وان  به صورت مشترک پخش کنند.

قابلیت Mixer بیش از هر کسی، نظرکاربران ویندوز 10 و اکس باکس وان را جلب کرده است زیرا راه ارتباطی جدیدی بین این دو پلت فرم بدون نیاز به نرم افزار دیگر ایجاد کرده است.

این اقدامات شرکت مایکروسافت تلاشی است تا با دیگر شرکت‌های فعال در زمینه پخش مستقیم بازی‌ها، رقابت داشته باشد. طبق تحقیقاتی که توسط Streamlabs منتشر شده، Twitch بیشتر بازار پخش زنده یا Streaming  را در اختیار دارد و بعد از آن YouTube در جایگاه بعدی قرار دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا