بازی

گرافیکی‌ ترین بازی‌ های کنسول چه بازی هایی است؟

بازی‌های کنسول، یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های نوجوانان در سراسر دنیا هستند. اما چه چیزی بازی را جذاب می‌کند؟ برخی ممکن است به داستان، صداگذاری و چالش‌های بازی اهمیت دهند؛ اما تنها عاملی که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، گرافیک بازی می‌باشد. در واقع گرافیک جذاب دنیای واقعی‌تری را به روی گیمرها بازکرده است؛ مثلاً در سال‌های اخیر بازی‌های The Last of Us، Elden Ring، Death Stranding توانسته‌اند قلب هر بازیکنی را به دست آورند؛ چراکه شباهت زیادی به دنیای واقعی دارند. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی گرافیکی‌ترین بازی‌های کنسول بپردازیم. پس کمربند خود را ببندید و آماده سفر به دنیای بازی‌های ویدئویی شوید!

بهترین بازی‌ های کنسول با گرافیک عالی

کنسول‌های نسل جدید مانند Xbox Series X و PS5 دارای کنترل و گرافیک بهتری هستند که می‌توانند بازی‌ها را با وضوح 4K و جزئیات خاص اجرا کنند. بااین‌حال، اگر تجربه بازی با کنسول‌ها را دارید یا علاقه‌مند به انجام این بازی‌ها هستید، خوب است بدانید که ابتدا باید اقدام به خرید giftcard پلی ‌استیشن کنید! چراکه با خرید گیفت‌کارت می‌توانید به‌راحتی از امکانات و بازی‌های موجود در فروشگاه پلی‌استیشن بهرمند شوید. در ادامه تعدادی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن و ایکس باکس بر اساس امتیاز کاربران را مشاهده می‌کنید:

گرافیکی‌ ترین بازی ‌های پلی ‌استیشن

پلی‌استیشن یکی از پرطرفدارترین کنسول‌های بازی در دنیاست که شامل بازی‌های متنوع از انواع ژانرهای اکشن و ماجراجویی گرفته تا بازی‌های ورزشی و تاکتیکی است که باعث جذب گیمرهای فراوانی به این کنسول بازی شده شده است. اما همان‌طور که گفتیم برای استفاده از بازی‌ها باید گیفت‌کارت پلی‌استیشن را تهیه کنید و قبل از خرید، آموزش استفاده از گیفت‌کارت پلی ‌استیشن را نیز یاد بگیرید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. اکنون که بازی موردنظرتان را خریدید، می‌توانید از تمامی امکانات پلی‌استیشن استفاده کرده و وارد دنیای بی‌انتهای آن شوید. در ادامه چند نمونه از بازی‌های پرطرفدار این کنسول را معرفی و به بررسی ویژگی‌های گرافیکی آن‌ها می‌پردازیم.

  • بازی The Last of Us Part II

یک بازی اکشن ماجراجویی است که در سال ۲۰۲۰ برای PS4 و سال ۲۰۲۴ برای PS5 و PC منتشر شد. این بازی دارای گرافیک بسیار زیبا و با جزئیات بالایی هست که بازیکن را به دنیای آخرالزمان می‌برد که توسط قارچ‌های مخرب مورد هجوم قرار گرفته است. این بازی با مدل‌ها و بافت‌های خلاقانه، دارای ساختار نورپردازی ویژه‌ای است که غم و اندوه حاکم بر فضای بازی را واقعی‌تر می‌کند. بهتر است بدانید که The Last of Us شامل دو فناوری منحصربه‌فرد می‌باشد. یکی DLSS، شرکت NVIDIA که کیفیت تصویر را باهوش مصنوعی افزایش می‌دهد و دیگری فناوری Reflex که با کاهش لگ سیستم، بازی را سریع‌تر و پاسخگوتر می‌کند.  

  • بازی God Of War

بازی God Of War در سبک اکشن و ماجراجویی است که در سال ۲۰۱۸ برای کنسول PS4 منتشر شد و در سال ۲۰۲۲ نسخه PC آن با گرافیک و امکانات بهبود یافته بیرون آمد. این بازی دارای گرافیک زیبا و جزئیات بالایی است که بازیکن به دنیای اساطیر اسکاندیناوی منتقل می‌شود. بازی God Of War نیز از فناوری DLSS  شرکت NVIDIA  و تکنولوژی Reflex پشتیبانی می‌کند. 

  • بازی Shadow Of The Colossus Remaster

Shadow of the Colossus Remaster  نسخه بازسازی شده بازی اصلی است که در سال ۲۰۰۵ برای پلی‌استیشن ۲ منتشر شد. این بازی با گرافیک خیره‌کننده، داستان مردی را روایت می‌کند که باید ۱۶ هیولا را برای نجات یک زن شکار کند. گفتنی است که نرخ فریم این بازی نسبت به هیولاهای بزرگ کاهش نمی‌یابد و در حالت نمایش در PS4 پرو حتی ۶۰ فریم در ثانیه را حفظ می‌کند. گرافیک قوی این بازی باعث شده حتی پس از گذشت ۱۳ سال از انتشار نسخه اصلی، هنوز هم بتواند یکی از چالش‌برانگیزترین تجربه‌های دنیای گیمرها باشد.

  • بازی Death Stranding

Death Stranding یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط Kojima Productions ساخته شده است. این بازی دارای گرافیک بسیار زیبا و واقعی می‌باشد که به‌خوبی جزئیات محیط، شخصیت‌ها، نور و افکت‌های مختلف را نشان می‌دهد. همچنین از فناوری DLSS 2.0 شرکت NVIDIA استفاده می‌کند. این بازی یکی از زیباترین و گسترده‌ترین بازی‌های کامپیوتری است که تاکنون ساخته شده است.

  • بازی Become Human

یک بازی درام تعاملی است که داستان آن دنیای آینده را روایت می‌کند. این بازی دارای گرافیک بسیار زیبا و واقعی است و شخصیت‌ها و محیط بازی با جزئیات و باورپذیری بسیار زیادی طراحی شده‌اند. شخصیت‌های بازی دارای انیمیشن‌های حرفه‌ای و احساساتی هستند که بازتاب دقیقی از روحیه و شخصیت آن‌ها را نشان می‌دهند. همچنین از فناوری HDR و PS4 Pro پشتیبانی می‌کند و قابلیت اجرا باکیفیت 4K را دارد. بهتر است بدانید که Being Human به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های گرافیکی سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است. 

گرافیکی ‌ترین بازی‌ های ایکس باکس

گرافیکی‌ترین بازی‌های ایکس‌باکس، بازی‌هایی هستند که از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای ایجاد صحنه‌ها، شخصیت‌ها، نورپردازی، انیمیشن و جلوه‌های ویژه استفاده می‌کنند و دارای جزئیات بالا، رنگ‌های زنده، حرکات روان و واقعی می‌باشند که بازیکن را مسافر فضاهای مختلف و خیره‌کننده می‌کنند و تجربه‌ای جالب و خاطره‌انگیز برای او ایجاد می‌شود. در زیر تعدادی از این بازی‌ها را برای شما آورده‌ایم:

  • بازی Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2  یک بازی اکشن ماجراجویی است که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت Rockstar Games برای کنسول‌های PS4 و Xbox One و در سال ۲۰۱۹ برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. این بازی، از موتور گرافیکی RAGE ساخته شده که توسط خود شرکت Rockstar Games توسعه داده شده است که قادر به نمایش جزئیات بسیار بالایی از محیط، شخصیت‌ها، حیوانات، نورپردازی، افکت‌ها، فیزیک و… می‌باشد. جالب است بدانید از شرایط آب‌وهوایی واقعی و تغییرات زمان روز و شب استفاده می‌کند که این موضوع بر روی گرافیک بازی بسیار تأثیر می‌گذارد. 

  • بازی forza horizon 5

 یک بازی مسابقه‌ای اوپن ورلد است که در مکزیک اتفاق می‌افتد. این بازی از نظر گرافیکی آن‌قدر شگفت‌انگیز است که در برخی موارد همه چیز واقعی به نظر می‌رسد. تکسچرها، افکت‌ها، بازتاب‌ها و جزئیات محیطی و ماشین‌ها در تنظیمات بالای گرافیکی و حداکثری بسیار حیرت‌انگیز هستند. همچنین فاصله دید و تراکم گیاهان نیز بسیار بالاست. این بازی در کنسول ایکس‌باکس سری ایکس دو حالت گرافیکی دارد: یکی با فریم ریت ۳۰ و وضوح 4k و دیگری با فریم ریت ۶۰ و وضوح 4k.

  • بازی Elden Ring

بازی Elden Ring از نظر گرافیکی کاملاً چشمگیر است. این بازی توسط From Software ساخته شده و بر روی موتور بازی خودشان، “Souls”، اجرا می‌شود. الدن رینگ دارای چهار تنظیمات گرافیکی کم، متوسط، بالا و حداکثر می‌باشد. بازی در حالت حداکثر بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسد و از نورپردازی، سایه‌ها، مه و معماری فانتزی برخوردار است. بازی در رزولوشن P1080 برای کارت گرافیک‌های GTX 1070 یا RX Vega 56 به‌صورت روان اجرا می‌شود؛ ولی اگر می‌خواهید در رزولوشن4K  بازی کنید، به کارت گرافیک قوی‌تری نیاز دارید. 

  • بازی Microsoft Flight Simulator

این بازی یک شبیه‌ساز پرواز واقعی و زیبا که از تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های آب‌وهوای زنده مایکروسافت استفاده می‌کند. صحنه‌های بازی عالی به نظر می‌رسند و شهر و فرودگاه با بالاترین دقت طراحی شده‌اند. گرافیک بازی همچنین با استفاده از سرویس ابری Azure مایکروسافت برای ایجاد مدل‌های ساختمان، درختان و غیره پیاده‌سازی شده است. همچنین از فناوری ری‌تریسینگ پشتیبانی می‌کند که باعث افزایش واقعی بودن و بازتاب نور در بازی می‌شود. اگر عاشق پرواز در آسمان مجازی هستید این بازی را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا