تکنولوژی

تولد سرگئی برین مبارک!

44 سال پیش در چنین روزی، “سرگئی برین”(Sergey Brin) دانشمند رایانه و یکی از مؤسسان شرکت گوگل چشم به جهان گشود.

به گزارش ایسنا، “سِرگِئی میخایلوویچ برین” زاده ۲۱ اوت سال ۱۹۷۳ کارآفرین آمریکایی متولد روسیه است که با کمک “لری پیج” شرکت گوگل را بنیان نهادند. “برین” در حال حاضر مدیر تکنولوژی شرکت گوگل است و دارایی خالص او در حدود ۳۹/۲ میلیارد دلار در فوریه سال ۲۰۱۶ برآورد شده است. او در حال حاضر بیست و ششمین ثروتمند جهان و پنجمین ثروتمند آمریکا همراه با “لری پیج” است. او هم‌چنین چهارمین ثروتمند جوان جهان محسوب می‌شود.

“برین” در مسکو در خانواده‌ای یهودی بدنیا آمد. پدر او “مایکل برین”، ریاضی‌دان و مادر او اقتصاددان بود. در سال ۱۹۷۹ میلادی هنگامی‌که “برین” 6 سال داشت، خانواده او به آمریکا مهاجرت کردند. “برین” ازدانشگاه مریلند در رشته علوم کامپیوتر و ریاضیات در سال ۱۹۹۳ میلادی مدرک کارشناسی دریافت کرد.

بعد از این‌که او از دانشگاه مریلند فارغ‌التحصیل شد، کمک هزینه تحصیلی از مؤسسه خیریه «نشنال ساینس» دریافت کرد که به او اجازه ادامه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد را می‌داد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۹۹۵ میلادی دریافت کرد.

نقطه عطف زندگی “برین” آشنایی او با “لری پیج” بود.

این دو در دانشگاه استنفورد یکدیگر را ملاقات کردند و پس از همکاری در چند پروژه کامپیوتری به دوستان صمیمی یکدیگر تبدیل شدند.

این دوستی و همکاری سبب شد تا در تاریخ 4 سپتامبر 1998 این دو با همکاری یکدیگر یک شرکت تاسیس کنند که در زمینه جستجو در اینترنت فعالیت کند.

گوگل پروژه تحقیقاتی بود که در ژانویه ۱۹۹۶ توسط “لری پیج” و “سرگئی برین” دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رقم خورد.

آن‌ها نام پروژه خود را “BackRub” گذاشته بودند، زیرا موتور جستجوگر آن‌ها لینک‌های پشتیبانی سایت‌ها را بررسی می‌کرد و بر همان مبنا میزان اهمیت آن‌ها را در نتایج جستجو تعیین می‌کرد (که بعداً رتبه صفحه نامیده شد)، که در همان زمان یک وبگاه کوچک دیگری با نام RankDex با روشی مشابه کار می‌کرد.موتور جستجوگر آن‌ها ابتدا با دامنه google.stanford.edu استفاده می‌شد و در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۹۷ دامنه google.com ثبت شد و در سپتامبر ۱۹۹۸ در واقع اولین دفتر کار گوگل راه‌اندازی شد و این شرکت رسماً به ثبت رسید. در واقع اولین دفتر کار گوگل در گاراژ خانه‌ای در منلو پارک کالیفرنیا قرار داشت.

هدف گوگل از آغاز سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم بود.

گوگل بر گرفته شده از واژه گوگول که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

“برین” هم‌اکنون مشغول ادامه تحصیل در مقطع دکترا است و هم‌زمان در شرکت گوگل نیز فعالیت می‌کند.

با تلاش “برین” و “لری پیج” امروزه گوگل شرکتی با سهامی عام است که در زمینه جستجوی اینترنتی، رایانش ابری، تبلیغات، سیستم‌های عامل، گوشی‌های همراه و بسیاری از موارد مرتبط با آنها سرمایه‌گذاری می‌کند و بدون شک پیشتاز بی چون و چرای دنیای فناوری محسوب می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا